väntan....

Denna eviga väntan... tycker dagarna går så långsamt.

Stickan visade väldigt tydligt på ägglossning förra tisdagen så jag hoppas innerligt att vi lyckades pricka rätt :)
Nu är det en vecka kvar till BIM och jag börjar känna vissa symtom som jag inte helt känner igen. Men det är ju mycket möjligt att jag är skengravid. Man känner efter så innerligt så tillslut luras väl hjärnan. Men de två senaste dagarna har jag haft en molande, stickande smärta i magen likt mensvärk fast ändå inte. Det gör inte jätteont men finns där nästan hela tiden. Sen i förmiddags har jag även känt av sura uppstötningar, en gång så kraftigt att jag fick upp kräk i munnen..... uäck. Brösten är spända och ömmar, anar jag en storleksökning? Men det är väldigt tydligt PMS symtom för min del så det kan jag inte lita på... Överanalyserar jag? Oh ja!

Väntan väntan....

Har läst på bland annat familjeliv att vissa får positivt utslag på graviditetstest redan 7 - 8 dagar efter ÄL, och många verkar kunna få positvt 5 dagar innan BIM. Så frågan är om jag ska bli ett testfreak och börja testa mig redan imorgon? Samtidigt vill jag inte stressa upp mig då jag hört att det kan orsaka bland annat missfall samt att man inte lyckas bli gravid. Får se hur jag gör....

vill bara att tiden ska gå....

so long....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0