Föräldrargrupp

Idag var det så dags för första träffen med föräldrargruppen. Kände mig lite nervös innan, man visste ju inte alls vad som väntade. Men det kändes helt ok. Inte så speciellt stelt och forcerat, inte mer än normalt i ett sånt läge iallafall. Det var en speciell känsla tyckte jag, att sitta där med min stora mage tillsammans med andra stora magar :) Och alla var vi lika nya inför det som komma skall.
Efter kvällens träff känns förlossningen helt plöstligt nära och verklig. Inte minst för Per som faktiskt inte visste så mycket förrut. Vår barnmorska gjorde allt hon kunde för att vi skulle förstå hur jävla ont det gör att föda. Haha. Hon gick verkligen in för att få oss att förstå att vi måste förbereda oss. Efteråt fick hon dåligt samvete sa hon, att hon skrämt upp oss. Haha. Jag blev inte rädd, bara än mer förväntansfull och spänd. Jag längtar verkligen, självklart inte efter smärtan men att få uppleva det. Och jag kan inte förstå hur ont det gör, verkligen inte, men vem kan det?? Barnmorskan sa att hon jobbat som barnmorska i 10 år innan hon själv fick barn och att hennes tanke vid sin egen förlossning var "det är inte sant, är det så här jäkla ont det gör?!?" Hon fick oss iallafall att skratta. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0