jul på liseberg

I år har jag haft noll julkänsla, absolut ingen lust för julstök över huvudtaget. Det är med nöd och näppe jag fick upp ljusstakarna i fönsterna. Julgranen som jag i vanliga fall längtar efter att klä är ännu obefintlig.  Vädret, iallfall här i Göteborg (absolut ingen snö) ökar ju inte känslan för julen heller direkt. Men idag var det kallt och fint väder så vi drog till liseberg för att årminstone tvinga fram lite julstämning. Det funkade rätt bra när vi var där, jag menar kan man inte känna stämningen där kan man det nog aldrig. Mysigt och kallt var det. Ingrid låg och sov så sött i vagnen hela tiden, på hennes premiärtur på liseberg. Men nu när vi är hemma återgick känslan till den samma som förut. Ja ja, vi försökte iallafall!


 


Det har onekligen varit fullt upp idag. På morgonen var jag hos barnmorskan på MVC för återbesök efter förlossningen, det gick bra och det var roligt att träffa barnmorskan igen och prata lite. Därefter stressade vi hem, slängde i mig lite mat och Ingrid fick en slatt mjölk och så vidare till Frölunda torg för ett besök hos psykologen. Det var så skönt att prata av sig idag, särskilt efter gårdagens misslyckade besök hos läkaren. Jag har känt mig väldigt låg de senaste dagarna, det är liksom svårt att se det roliga i allt som händer, men efter ikväll har det lättat lite. igen. Herregud vad det går upp och ner. När det känns lite bättre tänker jag att jag överdriver när jag inte mår bra, för så farligt kan det väl inte vara. Men jag vet att jag inte ska tänka så, inte tänka så himla mycket, men inte så lätt. Ja ja, nu har jag skrivit av mig lite igen =) Nu hör jag en mindre glad Ingrid i sovrummet och en pappa som desperat försöker sjunga för henne, har nog hört vyssan lull femhundra gånger nu. Det verkar inte bättre än att det är dags att langa fram de där populära brösten....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0