Nästan 5 kg

Idag var det dags för Ingrids första läkarundersökning på BVC. Det gick strålande. Det fanns inget att anmärka på och hon var på sitt allra bästa humör. Hon charmade byxorna av både läkaren och BVC sköterskan. Hon ser för go ut när man pratar med henne och hon tittar med stora ögon och gör alla möjliga konstiga miner. Även mobilen över skötbordet på BVC får henne att skratta, inte bara mobilen här hemma som är rolig. Ingrid vägde idag 4982 gram, hon har alltså gått upp 130 gram på 3 dagar. Ett litet matvrak!! =)
Och så lite bilder på sötnosen. På ena bilden nedan har hon på sig den något för stora men fina overallen som hennes mormor och morfar köpt till henne i London. Sååå fin, måste ju användas och vad gör det om den är lite stor?


Annars rullar dagarna på. Redan första december och julen närmar sig med stormsteg. Jag önskar jag kunde njuta mer av denna tiden, att jag slapp den jobbiga klumpen i magen som äter upp mig, men det går väl inte så fort att bli "frisk" som jag hade hoppats på.

Jag känner verkligen att jag har haft tur, tur som träffat på de allra underbaraste och mest godhjärtade människorna som finns i vården. När vi skulle välja BVC valde vi mellan 2 st. Den ena är där jag gick på MVC, en ganska stor med många sköterskor. De har dock väldigt mycket att göra och vad det verkar kaotiskt, men det kändes tryggt när man kände till vårdcentralen och lokalerna. Den andra är en liten BVC med endast 2 sköterskor och ganska ny, kände inte till så mycket om dem. Vi beslutade oss dock för att gå till den mindre BVCn och det är jag glad för. Det är så mysigt och personligt. De engagerar sig verkligen. Och vår BVC sköterska är fantastik. Jag har aldrig träffat en mer godhjärtad och engagerad människa inom vården, hon ger så mycket. Jag känner mig sedd, bekräftad och trygg. Hon har även samarbete med den läkare jag går till, som även är Ingrids läkare, och även hon är fantastisk. Hon lyssnar, förstår, stressar inte, ser och bekräftar. Och slutligen har vi den psykolog som BVC sköterskan rekomenderade, även där känner jag att jag haft tur. Hon brinner verkligen för det hon gör, det märks. Alla borde nån gång få gå och prata med en sån människa, oavsett om man mår dåligt eller inte, för vi har nog alla våra små spöken vi behöver bearbeta. Jag tänker verkligen ta tillfället i akt att komma ur detta som en mycket starkare människa och jag är övertygad om att psykologen kan hjälpa till med detta.
Det var tur vi valde den BVC vi valde, annars hade jag kanske inte fått så bra hjälp som jag nu fått. Jag är tacksam.


Kommentarer
Postat av: Carro

kort sagt... jag känner igen mig i en del du skriver om... läste att du fått hjälp av bvc med samtalshjälp.. de ska jag kolla upp också... du är iaf inte ensam... så mkt känslor och funderingar...

2011-12-02 @ 20:10:11
URL: http://blomqvistcarro.blogg.se/
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Fin hon är!

2011-12-06 @ 21:50:54
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0