Hysterisk

Jag har bim imorgon. Status just nu: Brösten ömmar inte alls. Hur hårt jag än trycker på brösten kan jag inte känna nått. Jag har inte fått bruna flytningar. Men jag har molande värk i höger äggstock som ibland hugger till och gör riktigt ont. Detta började i fredags då jag på kvällen när jag skulle sova fick så ont i magen att jag var tvungen att sitta upp i nån minut, sen gick det över. Efter detta har huggsmärtan kommit och gått men sen igår eftermiddag har den varit mer eller mindre ihållande. Eller egentligen kan jag beskriva den som ihållande men med inslag av värre smärta. Nästan uteslutande i höger äggstock, vilket förvirrar mig.


Symtomen denna månad är alltså inte alls likadana som tidigare månader. Så visst hoppas jag... eller jag vågar knappt hoppas men det finns väl viss sannolikhet att det faktiskt tagit sig denna månaden. Men å andra sidan tänkte jag likadant förra månaden. AAAAAAAH! Jag blir på riktigt snart tokig. Tur jag har min kära arbetskamrat J som är den enda jag kan prata med, som förstår, eftersom hon är i samma situation. Trots att P vill att vi ska få barn mer än nått annat så kan han inte riktigt förstå mig och min frustration. Han känner inte samma stress som jag, men han behöver ju inte heller vara i min kropp och känna det som jag känner, hela tiden....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0