Barnmorskebesök

Idag har vi varit på MVC och träffat barnmorskan. Vi fick lyssna på hjärtljuden, vilket var en häftig upplevelse. 144 slag/minut. Allt lät bra! Skönt! Annars hände inget särskilt. Fick veta att mitt Ferritin låg på 120, vilket är inom normalvärden men ovanligt högt för att vara gravid kvinna tydligen. Jag behöver i vilket fall inte äta järn vilket verkligen är en fördel! Efter besöket åkte vi till babyproffsen och spanade på vagn, men där var det et tråkigt utbud så vi spanar vidare. Inte lätt det här med vagn alltså.

I övrigt så tar min halsbränna snart kol på mig, det känns som att det brinner i magen och halsen. Jag dricker vatten som om jag inte sett en droppe på flera år och knaprar novalucol, vilket inte hjälper i mer än 15 min. Nu har jag köpt gaviscon och hoppas att det ska ha en bättre lindrande effekt, men än har jag inte märkt nån skillnad. Nästa steg får bli omeprazol, men jag är inte så förtjust i att stoppa i mig en massa piller.... så jag ska försöka stå ut.

Imorgon går jag in i v.21, och är alltså halvvägs!! Tjoho :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0