Ultraljudet

Det var en häftig upplevelse, fast jag låg där nästan med andan fast i et andetag hela tiden och vågade inte andas ,försökte höra på allt barnmorskan sa och var så rädd att hon skulle säga något negativt. Hjärnan, ryggraden, hjärtat såg bra ut. Två armar, två ben. Två ögon och en rumpa. Däremot såg hon inte magsäcken tillräckligt väl (eller hon var osäker på om det var den hon såg) så jag måste komma tillbaka nästa vecka..... hon sa at jag absolut inte behöver oroa mig utan de vill bara ta det säkra före det osäkra men självklart blev jag orolig!!!! Så nu kan jag inte tänka på nått annat och jag kommer att pinas fram till ultra ljudet på tisdag, suck! Hon sa att det kan hända att magsäcken inte syns om bebisen precis tömt magsäcken ner till njurarna och inte "ätit" på ett tag desstom var jag på ultra ljud ganska tidigt så det kunde också vara en orsak, men jag mitt jävla pucko började ju såklart googla såfort jag kom hem.... och visst kan det finnas bebisar som har liten magsäck pga för trång mag- och tarmkanal, vilket kan vara ett tecken på downs syndrom men jag läste även om många fall där allt varit bra nästa ultraljud, men av nån anledning tar man bara till sig det negativa. Måtte det finnas en magsäck i bebisens mage på tisdag!!
Jag blev iallafall framflyttad två dagar så nu är BF 12 okt. Är alltså i v.17+0 idag! Och jag är lycklig att bebisen lever, hade fungerande hjärna och hjärta och vinkade till oss! =)

Kommentarer
Postat av: Jessica

Håller verkligen tummarna för att allting ska gå bra och att det blir som ni har tänkt er!! :) Kram

2011-05-10 @ 22:55:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0