Premiär


Idag var det tredje dagen som Per jobbade och som jag skulle vara själv med Ingrid. Jag är inte riktigt förtjust i detta ännu, att Per ska jobba. Vi saknar honom såklart massor och det är ju lite jobbigare att vara helt själv med en sån liten bebis hela dagen. Dessutom blir det ju såklart mitt ansvar att ta hand om henne på natten, eftersom Per behöver sova. Nu är inte Ingrid en jättejobbig bebis på natten, men även solen har ju sina flläckar ;) Vissa stunder vill hon helt enkelt inte sova, utan föredrar att ligga vaken och suga på nappen. Men den där nappen har en viss tendens till att åka ur munnen typ HELA tiden och då faller Ingrids värld samman, så det blir att man somnar ett par minuter och vaknar till med ett ryck av att nappen åkt ut och så samma visa om och om igen ibland i flera timmar. Då är det skönt att inte ha något att gå upp till på morgonen, utan vi ligger kvar och sover hela förmiddagen om Ingrid vill. Skönt och välbehövligt.

Men det där med att vara själv med henne hela dagarna är jag som sagt inte så förtjust i så förhoppningen är att jag nästan vaje dag ska ha nån liten planerad sak att göra som får dagen att bli lite roligare (låter kanske hemskt att jag inte tycker det är "roligt" att vara hemma med min dotter, klart jag tycker, men för att jag inte ska bli totalt understimulerad måste jag göra något varje dag) . Idag var det tex premiär för en tur på stan. Men jag kände mig extremt obekväm i att åka spårvagn med henne själv, därför följde syrran med. Tur det. På väg hem från stan (var där bara i 1.5h) blev lillan panikhungrig (trots att hon åt precis innan jag gick hemifrån) och gallskrek. Då blev jag rejält stressad och det är inte det lättaste att hitta ett café eller liknande i stan där man bara kan springa in med barnvagn och skrikande bebis och amma. Så jag bar henne till hållplatsen, hoppade på nästa vagn men hon fortsatte att skrika. Till slut pallade jag inte, så vi gick av vid järntorget och gick till Burger king där jag kunde amma henne. Därefter var hon världens mysigaste bebis igen. Stackarn! Inte lätt att vara på stan med en novis till mamma,

Vi på väg ut idag

på språng


Igår var vi förresten på BVC för första gången (första mötet med BVC sköterskan var ju här hemma). Ingrid växer så det knakar. Upp drygt 200 gram på 5 dagar. Stora tjejen väger nu 4198 gram.

Kommentarer
Postat av: Maria

Det är så- man lär genom misstag :) Vad jag brukar köra med är innan jag går ut= amma och byta. Innan jag åker hem igen = amma och byta. Så vet jag att det inte är det om hon blir kinkig! Vi kan gärna möta upp dig eller gå en promme med dej någon dag också!

2011-11-09 @ 20:19:52
URL: http://mclachlan.blogg.se/
Postat av: Johanna

Vet precis hur det är! Men man lär sig med tiden tack o lov :)

2011-11-15 @ 11:16:07
URL: http://ninajohannah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0