1 vecka kvar


Ja då var det en vecka kvar.... kvar till vad?? Kvar till ett datum, som egentligen inte betyder nånting. Jag läste att endast ca 5 % av alla barn föds det datum de är beräknade, så det är nån slags falsk väntan på detta datum endast förenat med frustration och besvikelse. Nu börjar jag tröttna på att vänta. Det är inte så att jag egentligen vill veta när det händer, för det är ju lite utav tjusningen att inte veta, men det är jobbigt att inte veta också. Mycket ambivalent detta. Jag känner efter alldeles för mycket. Jag vill så innerligt gärna känna nånting. Men icke. Inga förvärkar alls sista veckan. Känner bara av att kroppen inte vill mer. Ont i ryggen, tungt att andas, stel. Lite lätt illamående hela tiden. Halsbränna. Svettningar. Svullnad! Wunderschön! Jag är dock fullt medveten om att jag har haft och har fortfarande en ganska lätt och bra graviditet. Egentligen har det flutit på bra. Inga konstigheter som högt blodtryck eller foglossningsbesvär m.m Endast besvär med sammandragningar när jag jobbade i slutet och trötthet i samband med semstern, men det kunde jag ju stå ut med. Så vad har jag för rätt att klaga?

I måndags var jag iallafall en sväng hos barnmorskan igen, men allt var som vanligt bra. Visst jag är svullen som fan i kroppen, men med så kort tid kvar finns det ju ingen anledning att höja på ögonbrynen. Jag längtar ngt fruktansvärt efter att vara som vanligt igen i kroppen.

Tills jag fixat en bild för denna veckan bjuder jag på en magbild för v.38. Minns inte exakt när jag tog den, men förra veckan nån gång tror jag att det var!



Kommentarer
Postat av: Maria

Fina Emelie!! Du är så duktig- du ska se att flickan vill titta ut snart :) Å så mysigt det blir då!! Värt all väntan...

2011-10-05 @ 16:50:12
URL: http://mclachlan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0