Hallonbladste + TGIF



För tre dagar sedan började jag dricka hallonbladste, änsålänge endast en kopp om dagen. Jag har läst om detta samt fått det rekommenderat till mig så jag tänkte att jag skulle ge det ett försök. Tanken är att teet, som innehåller oxytocin, ska stärka livmodern och på så sätt underlätta förlossningen samt läkningen efteråt. Om man tror på det eller ej är ju upp till var och en men en sak är säker, min kropp påverkas av det. Jag är iallafall nästan övertygad om det. Jag har haft betydligt mer förvärkar de tre senaste dagarna än tidigare. Första och andra dagen gjorde det riktigt ont på kvällen så jag fick börja andas mig igenom dem. Då började jag tveka på om jag verkligen skulle fortsätta dricka det, men å andra sidan är det väl inget farligt med förvärkar (bara jobbiga) och jag är övertygad om att bebisen inte kommer tidigare än vad hon är redo för. Jag fortsätter nog dricka detta, kommer öka upp antal koppar per dag successivt. Och teet är riktigt smarrigt så det är ju inte direkt jobbigt att dricka det!!

Annars är jag överlycklig över att det är fredag. Trots att dagarna går fort, jag har verkligen att göra på dagarna, så är ensamheten ganska påfrestande. När Per kommer hem från jobbet är han trött och kan inte riktigt stilla mitt behov av socialt umgänge. Samtidigt känner jag mig begränsad och orkar inte hitta på sociala aktiviteter varje dag, jag får ta de dagarna lite då och då. Så nu när helgen så välkommet är här skall det njutas för fullt. Helgens planer är att fixa det sista här hemma, på söndag kväll tänkte jag nämligen att känslan av att allt är klart inför bebis skall infinna sig. Vi ska rensa ut frysen samt frosta av den, och därefter fylla den med diverse mat och sånt. Vi ska fixa isofix till bilen så vi kan testa att sätta fast babyskyddet (basen), ska tvätta upp det sista (orkade aldrig tvätta påslakanen och filtarna häromdagen när jag hade tvättid) och förhoppningsvis fixa till sänghimmlen til vaggan (fick ett så fint i födelsedagspresent men det passade inte den gamla vaggan vi har så jag ska försöka sy om det). Dessutom skulle jag vilja klämma in ett biobesök. Vill så gärna hinna gå på bio och få njuta av tvåsamheten en sista gång (oj vad det lät dramatiskt, hihi). Helgen lär gå i ett rasande tempo, som vanligt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0