Onsdag v.35+6


4 veckor kvar till BF idag. Har jag otur blir det 6 veckor. Jag kan inte föreställa mig 6 veckor till, 6 veckor att bara gå här hemma och vänta och längta. 6 veckors slappande och slöande. Jag är så redo nu, redo att bli mamma, redo att ta hand om en liten skrikande bebis, redo för sömnlösa nätter, redo för långa barnvagnspromenader. Jag är redo för en förlossning och all den smärta den innebär. Så redo! Så nu får du gärna komma snart Lillskruttan.

Gårdagens föräldrarutbildning var bra, vi pratade om samlivet efter förlossningen. Vi hade en del intressanta diskussioner. Nu blir det ingen mer utbildning, nu ska vi tydligen vara färdiglärda :) Jag känner att jag inte vet allt, jag vet inte varför man vill välja bort syntocinon dropp, om man kommer vilja ha hjälp på vägen att få ut moderkakan m.m Men jag vet det jag vill veta och det jag känner att jag borde veta, resten lämnar jag åt den kunniga personalen på förlossningen. Jag vill kunna lita på deras omdöme, vad som är bäst just här och nu. Jag är en kontrollmänniska så jag vill gärna ha kontoll på det jag kan ha kontroll över, men vissa saker kan man ju inte ha kontroll över.... då är det väl lika bra att låta de som kan ta över kontrollen. Jag önskar att jag kommer kunna ta allt som det kommer.

Jag segar alldeles för mycket på förmiddagarna. Trots detta är det multitasking på hög nivå. Vad sägs om att jag tittar på TV, äter frukost, spelar wordfeud och läser bloggar samtidigt? En iphone i ena näven, en macka i andra näven en laptop i knät och ett öga på TVn. Galet. Per skrattar åt mig. Men det är sån jag är. Men detta gör ju även att jag fastnar där sittande på rumpan i alldeles för många timmar. Jag hinner tänka femhundratusen tankar om allt jag borde göra, och som jag egentligen vill göra, men ändå sitter jag kvar.... detta slappa liv alltså.

Men nu är det dags att skärpa mig. Tiden står ju trots allt inte still. Dagens mission är tvätt, måste tvätta alla nya bebiskläder jag fått. Min familj överöser oss med presenter till lillan och det är ju alldeles superdupersnällt av dem, men jag hoppas inte de ruinerar sig (Mathilda?? ;) ). Har även nya påslakan att tvätta, som mamma har sytt till bebisen!


Kommentarer
Postat av: Mathilda

Hihi har ju redan förvanat dig om att moster kommer bli lillans favorit ;)

2011-09-14 @ 23:26:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0