stress

Fy vilket humör Ingrid haft idag. Hon har INTE varit sig lik alls. Gapar och skriker, kan inte vara still en enda sekund, rastlös och kort stubin. Var hos min psykolog idag och på vägen dit i bussen satt Ingrid och skrek allt vad hon kunde nästan hela tiden, alltså inte gråtskrik utan mer "lyssna på mig" skrik. Och när vi kom till psykologen frågade hon mig hur jag kände mig idag, "stressad" svarade jag eftersom Per börjat jobba idag och hon märkte det väldigt tydligt på Ingrid. Tänk om det är så att barnen så lätt påverkas av föräldrarnas humör? Obehaglig tanke, för jag tror inte jag visar så tydligt att jag är stressad. Men förmodligen utstrålar jag väl stress. Nu tror jag i och för sig att Ingrid även hamnat i nästa utvecklingssprång då det mesta stämmer in så jag hoppas innerligt att det går över snart. Otur att det kommer första dagen efter semestern när man drar hela lasset större delen av dagen.... känner mig helt slut!
 
en vanlig min idag

Kommentarer
Postat av: Emma

Trist att ni haft en sån dag.. vi har det väldigt gnälligt på eftermiddagarna pga lite sömn.. lätt att lägga honom på kvällarna blir det ju dock så trött som han är.

Det var jätteskönt att komma bort lite..även om det gjorde ont i mammahjärtat att lämna L. trodde aldrig man kunde känna så mycket känslor för ett barn. "herregud det är väl bara att åka bort" tänkte jag förr.. men näe, det är verkligen inte så lätt!

hoppas ni får en lugnare dag i morgon,
kram

2012-08-13 @ 20:41:16
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0