1:a advent

Det har blivit en mer eller mindre ofrivillig frånvaro på bloggen. Och det beror främst på sjukan som huserat här hemma senaste veckan. Jag var förkyld och hängig i början på veckan men mådde bättre i torsdags. Då hade vi besök av Boråsvännerna och vi hade en mysig dag på stan, besök på stadsmuseet och dagen avslutades med bio på kvällen. Natten till i fredags hade jag värsta frossan och vaknade i fredags med 39 graders feber och snorigaste snoken ever. Per fick stanna hemma från jobbet och ta hand om Ingrid och jag sov och sov. Igår mådde jag lite bättre men fortfarande feber och idag känner jag mig ganska pigg. Ingrid är iallafall frisk och har idag äntligen visat sitt rätta jag, den mesta av tiden. Annars har hon varit väldigt, väldigt, väääääldigt gnällig och gråtig i veckan. Hoppas det går åt rätt håll nu.
 
Idag ordnade vi barnvakt åt Ingrid i några timmar. Hon fick busa hemma hos moster där även mormor och morfar var. Jag och Per fick några sköna timmar ensamma så vi passade på att mysfika i Linné, handla julklappar och äta lunch ute utan att stressa. Ingrid hade haft det kanonbra vilket gör att det i fortsättningen kommer kännas mycket lättare att lämna bort henne ibland. Skönt! 
 
Ingrid har förresten en paketadventskalender :) Min mamma har broderat en traditionell, jättefin kalender nu i höst som just nu hänger i köket och håller på att braka i golvet av alla paket =) Jag och min syster har köpt hälften var. Jag gick in för att hitta små, billiga presenter... det gjorde visst inte Mathilda.... :D Ingrid verkar väldigt förtjust i den där paketansamlingen som hänger utom räckhåll för henne, hon har redan brytit ihop ett antal gånger för att hon inte får ta ner paketen... haha. Helt förtvivlad blir hon när hon förstår att hon inte får lov att pilla på paketen. Men det är en mysig stund på morgonen när hon får "Öppna" ett paket iallafall och inte minst jag tycker att det är jätteroligt ;)
 
Bilder från i helgen
 
den fina adventskalendern syns inte riktigt bakom alla paket ;)
 
första paketet innehöll en krokodil som ska vara i hennes fina sångpåse från Oskar&Ellen köpt av mig
 
 
i dagens paket var där hello kitty grejer till hennes duplo. (INTE köpt av mig, haha. Syrran vet hur mycket jag hatar hello kitty och tyckte därför det var jätteroligt att köpa det till ingrid... ;) )
till jenny (Haha) Melker glömde sin napp här i torsdags och vid en akut napp-situation fick ingrid låna hans så länge, alltså den som syns på bilden =)
 
Ingrid älskar att springa runt ute på gården
 
Idag var det riktigt kallt ute så Ingrid bäddades ner ordentligt i vagnen
 
Ingrid med hennes älskade, skällande (!!) hund
 
Ingrid sprang runt och busade i mina gamla skor här ikväll. SÅ fina.

Kommentarer
Postat av: Emma

Vilka flashbacks jag fick när jag såg paketkalendern! Hade precis en sån när jag var liten. Kommer fortfarande ihåg känslan när man fick öppna paket varje dag. Nästa år ska jag försöka knåpa ihop en! :)

2012-12-03 @ 08:16:23
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se
Postat av: Maria

Ha ha i vår familj vågar ingen på riktigt köpa Hello Kitty till flickorna. Avskyr det som pesten! Kommer det ändå in ngt åker det fort ut igen 😊

Svar: Jag avskyr också hello kitty som pesten. Och det vet min syster mycket väl om, därför tyckte hon det var extra kul att köpa det.... ;)
babyhappiness.blogg.se

2012-12-03 @ 18:28:35
URL: http://mclachlan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0