krångelbebis

Vad har hänt med min "sova-hela-natten-bebis"? Den senaste veckan har hon krånglat som sjutton på nätterna och velat äta runt 3-tiden. Hon sover ytligt och vaknar ofta, vill inte ligga ensam och ska helst hålla tag om mitt finger. Jag har knappt sovit de senaste två nätterna, är totalt megatrött idag. Är inte van. Jag tackar han där uppe att ingrid inte hållt på så här från början, för jag märker tydligt att det påverkar mitt mående ofantligt mkt. Blä för denna dag. Undra hur jag hade mått om hon vart sån här jämt? Vill jag inte ens tänka på.... Per har iallafall lovat att ta Ingrid inatt, då sover jag med öronproppar. Behöver sömn inför helgen då vi får finbesök :)

Hon är för det mesta pigg och glad på dagarna iallafall, ganska lätt att ha och göra med och det är aldrig krångel när vi ska iväg nånstans. Hon ligger snällt i vagnen vart vi än är. Idag sov hon i vagnen mellan 12:00 och 15:30 medans jag var hos psykologen. Tur de!



Kommentarer
Postat av: Emma

Blir så avundsjuk! Inför varje påklädning när vi ska ut så får jag typ ta tre djupa andetag och tänka "luuuugnt". så fort mössan åker på och armarna ska in i overallen så blir det gallskrik. det är världens pärs varje gång! ofta så sover han 30 min i vagnen men där går liksom gränsen, sen är det kört. vågar mig inte ut på nåt men bvc-sköterskan tyckte att jag måste ta mig ut, både för min egen skull och för Lionels! Jobbigt att Ingrid börjat krångla!! nattetid är det värsta, då vill man inte va vaken!

2012-02-02 @ 21:41:33
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/
Postat av: Carro

Det låter jobbigt ... Love har i en period nu varit väldigt mycket vaken på nätterna. Det blir mat och blöjbyten ... trött blir man verkligen....

2012-02-02 @ 22:31:08
URL: http://blomqvistcarro.blogg.se/
Postat av: Emma

Man får klaga!! som du skrev, man jämför ju med hur det varit! jag klagar ju också en massa, och ibland får jag dåligt samvete när jag tänker på de som har det tuusen gånger värre!!



2012-02-03 @ 09:52:39
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/
Postat av: Maria

Utveklingssteg emelie! Säkerligen! Googla utvecklingssteg så ska du se att hon r mitt i det.... hade du inte en bok om det förresten? Som tröst så kommer detta också gå över :) Säger jag som hade en varannantimmas bebis i 8-9 månader ;) men alla faser går över!

2012-02-03 @ 15:33:26
URL: http://mclachlan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0