Ingrid 12 veckor

Idag blir lillstumpan hela 12 veckor! Jag förundras dagligen över hur mycket som händer i ett barns utveckling de första månaderna.


Ingrid hade idag på sig en så söt stickad klänning
som moster Mathilda köpt från Gap. Hon får allt
vara lite vardagsfin ibland om man ska hinna
använda allt fint hon fått.

Dagen idag började lite hastigt och lustigt. Undertecknad somnade inte förens 3:00 inatt (som vanligt) men hör och häpna, Ingrid somnade för natten vid 22:30. Så inte heller denna gång kan jag skylla på Ingrid för mina sömnproblem. Hon vaknade 6:45 och ville äta och jag var så sjukt trött, somnade nog om ganska snabbt och tänkte att Ingrid vaknar väl 3 h senare för ett nytt mål, som hon brukar. Grejen är den att vi skulle va på BVC 11:30 och då får jag gå hemifrån 11:00 för att hinna. Och jag behöver minst 1 h på morgonen om jag ska hinna duscha, äta, amma Ingrid och fixa henne. Klockan 10:30 vaknade jag av ett sms från syrran. Shit, panik. Stressade som aldrig förr och när jag äntligen var klar lägger Ingrid världshistoriens största bajs. Tack för den. Så det fick bli spårvagn till BVC, en tur som tar ca 3 min. Så kan det gå.
Blev ingen vägning av Ingrid idag, det var inte nödvändigt. Hon är ju vägd väldigt mycket redan och det finns ju ingen anledning att hålla på och bli besatt av det, allt är ju bra lilksom. Men trots att jag vet att det inte går nån nöd på henne är man ju nyfiken....

Så härligt väder idag så efter BVC mötte vi upp syrran och promenerade genom Slottskogen till Linné där vi satt länge på ett fik och lunchade. Och nu i eftermiddag promenerade vi hem. En rejäl promenad som var mycket uppfriskande och välbehövlig. Och nu kom Per hem så nu tar vi helg.

Kommentarer
Postat av: Emma

Hon ser jättestadig ut i nacken! Känns som Lionel aldrig kommer sitta, han känns inte alls stabil i kroppen ännu!

2012-01-13 @ 20:07:15
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/
Postat av: Maria

Hoppas ni får en skön helg!

2012-01-14 @ 10:09:23
URL: http://mclachlan.blogg.se/
Postat av: Petra Bloggar

men plutt, så söt!

2012-01-14 @ 14:15:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0