Ingrid 9 månader

Då har det gått 9 månader. För 9 månader sen hade jag min lilla efterlängtade flicka på mitt bröst. Det går verkligen inte förstå att det är samma bebis som jag tryckte ut den där natten. Tiden har gått oerhört fort samtidigt som Ingrid utvecklats något enormt. Från ett litet knyte till en fantastisk liten tjej med stark vilja och en nyfikenhet som inte är utav denna värld. 
 
Ingrid 9 månader:
- Kryper på riktigt, ställer sig upp mot ALLT och sätter sig upp från liggande.
- Säger mamma, pappa och titta
- Vinkar
- Lyssnar till sitt namn (tror jag iallafall)
- Ammas endast på morgonen (ibland även natten)
- Sover oftast från 19-07
- Skrattar högt när man gör tokiga miner och roliga röster
- Älskar att bada
- Babblarna är det bästa hon vet
- Använder mest storlek 74 i kläder
- Väger ca 8.3 kg (vägde henne här hemma idag då jag tyckte hon såg så mager ut)
- Har gått igenom 9 (!) förkylningar
- Är mammig men har verkligen börjat ty sig till sin pappa också, kan börja gråta när han går. Sötis
- Älskar att gunga
- Har hitills fått två tänder i underkäken, inga fler på gång vad jag kan se
- Nyfiken på allt, scannar av varenda millimeter efter den roligaste saken när hon kommer in i ett nytt rum
 
 

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Stora tjejen ❤

2012-07-21 @ 11:12:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0