tröttare än tröttast

Jag är så vansinnigt trött idag. Har knappt sovit nått de senaste nätterna så idag får jag leva på kaffe känns det som. Jag måste lära mig att komma i säng i tid på kvällarna. Går oftast inte och lägger mig förns närmare 24... och så har jag alltid svårt för att somna. Klockan var nog 01 när jag slocknade inatt för att vakna vid 02 av Ingrid som ville äta. 5:30 var det dags igen för amning och klockan 07 är Ingrid klarvaken och vill inte alls sova. Så mellan 07 och 10 idag låg jag och frenetiskt försökte få busungen att somna men hon ville hellre leka med nappen än suga på den. 10 gick jag till slut upp och klunkade i mig kaffe, 30 min senare slocknar Ingrid och sover fortfarande. Och nu kan ju inte jag sova, ska strax ut och gå med en tjej från föräldrargruppen. Suck suck.
Det känns även som att mitt besatta "jag-måste-hitta-på-nått-varje-dag-liv" sen Ingrid föddes börjar slå tillbaka. Nu blir jag stressad som fan om jag har för mycket planerat vilket bara skapar ångest. Jag känner att jag skulle behöva en hel vecka att bara vara hemma, ta igen all "förlorad" tid med Ingrid och bara mysa. Nu VILL jag det, det ville jag inte innan :( Nu är det nog dags att sakta ner tempot lite och bara vara i nuet.

Tänk att det skulle ta nästan 4 månader innan jag på riktigt förstod kärleken till dig.....

Kommentarer
Postat av: Mathilda

<3 <3 <3

2012-03-06 @ 16:14:05
Postat av: Malin - Mamma till Alice & Lowe

Men åååh vilken sötnoos! :D

2012-03-07 @ 20:57:00
URL: http://alicesmamma.blogg.se/
Postat av: Emma

Hej! Hur har ni det?



Kram!

2012-03-14 @ 16:30:43
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0