ingrid

En liten sammanfattning om vem Ingrid 1 år är.
 
Ingrid är en mammig, ganska liten tjej med stor vilja. Hon älskar att dricka vatten, att titta på babblarna, att läsa böcker, att leka med pekboks-appar på iphonen, katter och hundar, att pilla med småplock som tex att försöka sätta på sig sin egen strumpa (hihi), att klappa händerna, när jag sjunger imse vimse spindel med vissa specialeffekter ;), att leka i sandlådan, att träffa sina kompisar, att gosa med mammas hår, att dansa till ljuden från sina leksaker, att klättra i trappor, att skvätta med vatten, toaborsten (hmpf) och när vi låtsasjagar henne. 
 
Sen i lördags har hon nu fattat grejen med att gå, så nu går och går och går hon och väljer nu gång framför krypning nästan hela tiden. Har även lärt sig att gå utomhus i skor idag. Hon förstår mer och mer och kan nu vinka, pussas och klappa händerna när man ber henne. Dessutom kan hon, för det mesta, säga nått "mjau-liknande" när man frågar hur kissen låter. Hon är bra på att härma vissa ljud, tex brum-ljud och hur en häst låter. Hon säger mamma och titta.
Ingrid har ända sen hon föddes sovit bra, med vissa mindre bra faser. Just nu är en halvbra fas då hon vaknar en gång per natt och får komma över till vår säng, somnar oftast om direkt men sover oroligt. Gråter i sömnen, rör på sig hela tiden och kommer inte till ro. Annars brukar hon vakna för dagen mellan 7 och 7:30 och sover 2 ggr per dag. 
Hon verkar vara väldigt tålig för hon gråter sällan mer än 2 sekunder när hon slår sig och hon är försiktig och inser sina begränsningar. 
 
Använder storlek 74 på byxor och 74/80 på överdelar. Storlek 4 i blöjor. Skostorlek 19, har små fötter. 
 
Är som sagt otroligt mammig, det är bara jag som duger vid sövning och om jag finns i närheten. Jag måste gömma mig för henne om någon annan ska hålla henne. Hon är klängig och trivs bäst i min famn. Är väldigt gosig av sig och tycker om att kramas. Har samtidigt bus i blicken ofta och går på upptäcktsfärd en kort stund. Det syns när hon gör något hon vet att hon inte får, då skakar hon på huvudet och säger ääääe. hihi.
 
Sötaste lilla busfian som finns är hon allt min lilla Ingrid :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0