dagen idag

Idag har det varit en lång dag, beror nog mycket på att jag inte vilat samtidigt som Ingrid. Gör jag ju nästan jämt :)
Vi har inte gjort så mycket egentligen men för första gången på ett bra tag tog jag fram systemkameran och tog lite bilder på Ingrid, mappen "Ingrid 10-11 månader" ekade tom, eller jag menar att den inte ens existerade. 
 
 
En annan ny grej med Ingrid som jag glömde berätta tidigare idag, är att hon alltid börjar "prata" med en mycket ljus och gäll röst när hon leker med sin docka, eller när hon ser en hund eller ett gosedjur. Det är så himla gulligt. Precis som att hon inser att man måste vara försiktig och varsam. Eller så är det så hon upplever att vi pratar med henne, ha ha.
 
 
Hon har dessutom blivit så otroligt duktig på att pilla med saker, tex sätta lock på flaskor/burkar, sätta ihop bunkar, stapla ringar m.m Hon älskar verkligen att pilla med sånt, kan sitta länge och sätta på lock och ta av. Måste helt klart köpa ett sånt där enkelt pussel till henne.
 
 
Vi gick en sväng till lekparken idag men nu för tiden är det betydligt roligare att krypa omkring efter de andra barnen än att gunga. 
 
 
Jag undrar hur många gånger per dag Ingrid pekar på nått och säger "titta". Hon gör det hela tiden. Man kan verkligen säga att "titta" är hennes första riktiga ord. 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh var roligt med lite ord! Här är det mest tjutande läten än så länge :)

Svar: Haha, ja det kan man ju också kalla det, tjutande läten. =) Titta, ditta, dutta, datta. Alla varianter betyder titta.
babyhappiness.blogg.se

2012-10-01 @ 01:28:01
URL: http://missredhead.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0