vår helg i småland

I helgen har vi vart i Småland hos mina föräldrar. Det har varit en lugn och mysig helg och Ingrid har fått busa med både mormor och morfar och gammelmormor, gammelmorfar och gammelfarmor. Många på en gång men hon trivdes. 
 
På vägen till mina föräldrar kör man igenom Ullared så ett besök inne på Gekås är nästan mer regel än undantag nätr vi åker hemåt. Och man kommer ju aldrig därifrån tomhänt, om man säger så.... Denna gång hittade jag faktiskt massor av fina kläder till mig själv!! Det är inte ofta det händer men nu var det ett enormt stort utbud så jag och syrran gick bananas. Kul! Däremot tycker jag inte de har så mycket roligt till barn, det är endast ytterklädersdelen som levererar. Där hittade jag det jag var ute efter till Ingrid; ett par överdragsbyxor och ett lurvigt fleece-ställ (tröja och byxor) som hon kan ha under vindjackan och överdragsbyxorna. Jag åkte därifrån nöjd och nästan 2000 kr fattigare. Hoppsan, så kan det gå.
 
Min söta tuffing i fredags innan vi åkte
 
står själv men har i helgen inte vågat promenera. 
 
ingrid tillsammans med gammelmormor och gammelmorfar
 
och gammelfarmor
 
grötdags
 
vi hittade en gammal badbalja som Ingrid fick tvätta bort gröten i ;)
 
perfekt med bad inne i duschen
 
Ingrid och pappa läser bok innan läggdags (Ingridboken såklart, favoriten)
 
Idag regnade det inte hela tiden så dte blev lite bus ute på trädgården innan vi åkte hem
 
tittut-leken är fortfarande väldigt rolig
 
Det finns mycket skojsigt på mormor och morfars trädgård
 
sparkar fotboll med morfars hjälp
 
nya favortien; att sitta på axlarna. skrattar varje gång.
 
och så var vi hemma i Göteborg igen! 

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilka fina bilder på lilltjejen!

2012-10-01 @ 01:26:22
URL: http://missredhead.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0