lördag

Idag har Pers föräldrar varit här och hjälpt till att rensa/slänga/skänka en massa överflödiga grejer. Vilken lättnad det är att bli av med sådant som bara tar plats och som man typ inte använt på 5 år. Vi skänkte tre lådor med porslin, böcker, glas, krukor m.m till myrornas, slängde en enormt stor mängd  böcker, papper och kompendier från både min och Pers pluggtid och körde iväg stora tv-apparater och dylikt till soptippen ;) Vilken befrielse. Inför denna flytten har vi verkligen rensat, ordentligt. Jag har verkligen gått igenom allt jag har, tex alla mijarder örhängen m.m Nu ska bara resterande saker som ska sparas packas ner i flyttlådor, TRÅKIGT!
 
I vilket fall var det skönt att få hjälp idag, tanken var i och för sig att få lite hjälp med Ingrid också men det är helt omöjligt att låta någon annan ta hand om den lilla bestämda och envisa damen. Hon är så mammig att jag tror jag blir galen, helt sjukt. Jag känner mig nästan kvävd av hennes ständiga behov av att vara i min famn. Hon bryter verkligen ihop om jag släpper ner henne och skulle jag gå ut ur rummet är hela världen förstörd. Detta har verkligen eskalerat sen henne magsjuka och jag hoppas så innerligt att denna "fas" snart ska vara över. Annars vet jag inte vad jag gör. Jag har aldrig träffat ett barn med detta extrema beteende. Någon som känner igen sig? Tips?? Men hon är ändå min solstråle, min underbaraste lilla skatt :) Och hela jag ler när jag nu tänker på henne. Det är tur det går över så fort de somnar :) 
 
mammas tjej
 
idag satte jag upp hennes lilla hår i en toffs =)

Kommentarer
Postat av: Yohannas.se

Jag äääääälskar å rensa ut å gör det så ofta jag kan, men min sambo är en riktig sparare, skitjobbigt!! - Underbara kläder hon har på sig!!

2013-01-20 @ 07:40:08
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
Postat av: Tracy

Det är en fas! Amy var likadan ett tag, man blir galen tillslut. Tror hon höll på så i 2-3 veckor, och det är en fas dom flesta barn går igenom. Det bästa du kan göra är att visa att du finns, fortsätt bära, men försök sysselsätta henne med annat där du är med. Så istället för att bära och förstöra ryggen så försök sätta dig ner och lek eller läs en bok med henne när hon är som mammigast. På det sättet får du ett tryggare barn än om du försöker få henne att sluta vara så :) men kom ihåg - det går över! :)

2013-01-20 @ 09:02:41
URL: http://trz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0