förskola

Idag har vi varit på informationsmöte på den förskola Ingrid ska börja på i augusti. Efter det besöket har jag haft världens klump i magen. Det känns inte alls bra. Hon kommer att gå i en grupp för 3-5 åringar, nästan enbart pojkar, och hon är ju inte ens 2 år fyllda när hon börjar. Dessutom är det 18 barn i extremt små lokaler. Lokalerna var för övrigt väldigt tråkiga, inget mysigt alls, inga roliga leksaker, katastrof helt enkelt. Alla barnen fick inte plats att äta tillsammans. Ingrid som fortfarande sover på dagen kommer att sova inne på en annan avdelning. Nä jag känner lite smått panik nu. Måste hitta nått annat, och det är ju lätt i denna stad................
 
min lilla plutta, hur ska du kunna stå emot de stora pojkarna? 
 

Kommentarer
Postat av: Yohannas.se

ÅH men neeeeej! Det låter som 100% dåligt om du frågar mig.. allt sånt man INTE vill! Å hon ska ju absolut inte gå med 3-5-åringar, det är ett helt annat klimat, krav, tempo, osv. Det är inte alls bra ju. Jag tror de behöver småbarnstiden och ha det mysigt och lite lugnare, få vila om de behöver, osv. Fanns ingen plats bland de små barnen? FIck du dagiset tilldelat, eller hade du kollat in detta innan? Jag kollade in dagis typ ett halvår innan jag valde, men träffade rätt direkt, annars hade jag utan tvekan letat mig runt tills det kändes rätt. Pedagogiken, stämningen, miljön, maten, uppfostran, barnen, osv osv.. Håller sååå tummarna för att du ska hitta nåt annat!!

2013-06-26 @ 10:58:12
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
Postat av: Emelie

Yohanna: vi blev tilldelat detta dagis, det fanns ingen plats på de förskolor vi sökte. Vi satte upp oss på kö för 6 månader sen men det spelar liksom ingen roll här, det är kaos med barnomsorgen här i Göteborg. Snarare förvaring än omsorg. Känns fruktansvärt. Vi står kvar på kö till flertalet förskolor men det kommer inte bli nån ledig plats på ett tag. :(

2013-06-26 @ 12:36:16
URL: http://babyhappiness.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0