Helgen

Det blev snabbt helg igen! Denna helgen har vi för en gångs skull inte haft något planerat vilket varit så skönt. Vi har mest hängt här hemma, det finns ju alltid att göra ändå.... Ingrid har nog ändå tyckt att det varit skönt att bara vara hemma, slippa flänga runt och åka hit och dit. Idag hade vi besök av Ingrids kusiner och de lekte så bra ihop! Ingrid tyckte att kusin James som är ett år äldre var så rolig! Hon skrattade så hon kiknade åt hans påhitt. Det var nog första gången som hon på riktigt kunde leka med honom! Roligt!!
 
Imorgon är det måndag igen. Nu är det inte långt kvar av min föräldrarledighet. 3 juni börjar jag jobba. Herregud vilken ångest. Vill.inte. Men fram tills dess ska jag verkligen ta tillvara på våren, om jag kan!
 
Här kommer lite bilder från de senaste dagarna:
 
Ingrid verkligen älskar att laga mat. Hon går in för det och verkligen leker. Det är så härligt att se när hon smakar på allt, bjuder andra och matar dockorna :) Verkligen rollspel!
 
 
En succé här hemma senaste veckan har varit att vi bytt ut badbaljan mot henne utomhuspool. Nu när vi har stort badrum finns det ju gott om plats och Ingrid älskar att sitta där i och leka. Perfekt när jag duschar och gör mig iordning på morgonen :)
 
En av sysselsättningarna denna helg var att bygga koja. Väldigt spännande :)
 
Balkonghäng har det givetvis blivit när solen och våren äntligen är här. Det är så skönt att äntligen ha en balkong. Ingrid älskar att vara där. Det roligaste hon vet är att köra båda sina dockvagnar in och ut, in och ut osv... Helst båda samtidigt. Eller så ska mamma köra den ena, många gånger......
 
Jag blev så full i skratt idag när Ingrid ropade "maaaaammmmmaaaa" innefrån sitt rum och jag kommer in och hittar henne mitt i ett kafferep :D haha. Hon hade dukat upp miniservisen på dockans stol och serverade genast mig en kopp kaffe. Ha ha ha. Söt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0