Bertil 2 månader

I torsdags blev vår lille going 2 månader. Vilka fantastiska 2 månader vi haft! Lediga hela familjen tillsammans, sommar med fantastiskt väder och en liten son som gjort det så lätt för mig att bli tvåbarnsmor.
Bertil är en otroligt enkel kille. Han skriker i stort sett aldrig. Gnyr emellanåt när han är hungrig eller orolig över nått, tex full blöja eller nån liten gas i magen som vill ut. 
Bertil har de senaste tre veckorna förlängt sin sovperiod på natten sussecivt och har sista veckan inte ätit på natten alls. Fått sista målet nån gång mellan 21-23 och sen vaknat tidigast 6! Natten till idag slog han till med ett rekord. Fick ett mål kl 21.20 och sov sen till 7.10!!! Jag var helt chockad när jag kollade på klockan... Men han brås väl på mig... Jag och mina syskon har aldrig ätit på natten, inte ens som nyfödda. Nu får vi väl hålla tummarna att detta fortsätter :)
På dagen fortsätter han att äta varannan timma men det är mer än ok med tanke på hur nätterna är. Har fått testa ersättning några ggr och det slukar han direkt.
Bertil ler mer och mer och blir mer och mer social. Skiner ofta upp när vi börjar prata med honom. Sover stunder på dagen men vi har inga rutiner alls. Svårt att få till det nu under semestern när vi inte är hemma så mkt. Får ta tag i det till hösten.
Han verkar få i sig det han ska för han växer rejält. Är rund och go. Ska till BVC på torsdag för läkarkontroll. Blir spännande att se vad han väger. Gissar på 5500 gram :)
Använder storlek 56/62 i kläder. Mest 56 i byxor dock. (Har visserligen inte använt några kläder knappt sista veckan eftersom det varit runt 30 grader och oerhört varmt för den lille stackaren).

Bertil, mina fina son, han har verkligen förgyllt min tillvaro denna sommar! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0