Semestertider

Vi njuter av semester och ledighet och bloggen hamnar i skymundan. Snart har jag varit ledig en vecka och jag känner att jag verkligen behöver detta. Jag har inte mycket energi över, jag slockar såfort jag får chansen och allt vi gör känns 3 ggr så jobbigt som tidigare. Men som sagt, att bara få vara ledig är lyx nog så jag klagar inte.

I veckan har jag och Per varit en natt i Helsingborg, bodde på hotell och hade riktig myslyx tillsammans bara vi två. ♥ Vi var på Sofiero slott och åkte över till Helsingör. Det blir korta perioder mellan vila och fikapauser :) När vi var trötta på Skåne begav vi oss till Varberg där vi stannade över i två nätter hos Pers bror. Vi passade då på att ta en tur till Gekås för lite bebisshopping. Vi köpte lite nödvändigheter såsom kudde, täcke, spjälskydd till vagga, badbalja plus insats, våtservetter (hehe) m.m Hittade lite baskläder t.ex vita bodys och pyjamas samt en supersöt filt. Annars tyckte jag inte det fanns så himla mycket, har ju hört tvärtom. Kanske var utplockat.... Men mycket av det vi var ute efter fanns inte så än finns det lite saker kvar på shoppinglistan. Vi brände dock alldeles för mycket pengar, hittade visst lite andra "nödvändigheter" till oss själva :) hihi. Efter 4 timmar på Gekås var jag helt utpumpad, jäklar vad jobbigt det var. Det har resulterat i att jag idag nästan somnat stående och mått lite illa. Jisses vad känslig jag börjar bli. Nu är vi iallafall hemma i Göteborg ett par dagar innan det är dags för nästa trip, denna gång till Halmstad och sommarstugan. Måste hinna tvätta de stackars kläder jag nu kan använda, innan vi åker iväg. Vi kommer förmodligen vara borta i två veckor och jag vet egentligen inte vad jag tycker om det, kommer nog sakna min säng ;) Men det är ju inte så långt hem om hemlängtan skulle bli för jobbig :)
Bjussar på en bild på mig från Sofiero slottsträdgård, jag har blivit en riktig tjockis
v. 26+4


Lite sol- och energipåfyllning i Helsingborg. Fast jag ser mer ut som en strandad val.


Något vackert ska jag ju även självklart bjuda på, en liten blomma :)



Kommentarer
Postat av: Maria

Empa- du ÄR vacker :) Jag förstår precis hur du känner dig men jag beundrar din optimism!! Det är en kort period i livet man är gravid och det är inte den lättaste ibland- men det går över och då kommer liten liten istället!!! Så värt det :)

2011-07-15 @ 20:13:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0