Fixa

Idag har jag tvättat och sorterat in mina gamla bebiskläder till bebisens egna nya garderob. Åh va detta är mysigt! Jag skulle kunna vara ledig hela tiden och bara fixa. Vill inte jobba mer nu. Men jag har bara 4 veckor kvar till semestern - därefter jobbar jag 5 dagar och sen går jag (förhoppningsvis) på graviditetspenning! Så jag ska försöka stå ut!

Jag har förövrigt hundratusentals idéer över vad jag vill fixa innan bebisen kommer. Jag bubblar över av idéer och inspiration och jag känner att jag varken har tid eller pengar till att fixa allt detta. Får försöka prioritera lite och göra det som är mest nödvändigt!

Först och främst måste vi fixa i sovrummet; där har vi många planer inte bara till bebis. Vi ska köpa nya sängar till oss själva (stort stort behov) samt täcke till mig. Bokhyllan måste bort (får inte plats med den sen) och en vägghylla ovanför skrivbordet måste inhandlas och sättas upp för de prylar som nu är i bokhyllan som vi vill ha kvar framme. Ett skötbord (helst med kombinerad byrå) ska vi försöka hitta, får ju dessvärre inte plats med något i badrummet, inte ens ett väggfast eller ihopfällbart skötbord. Har ett yttepytte badrum (tur att sovrummet är stort). Bebis ska sova i vagga första tiden, en släktvagga som är såååå fin. Det finns en ställning för sänghimmel med till vaggan och självklart skall detta fixas! Men jag vill inte köpa en sänghimmel, så himlans dyra, ska försöka sy... Men hur gör man??

I hallen måste vi ordna en smidig plats för barnvagnen, måste ju ta med den in i lägenheten hela tiden. Finns liksom ingen plats för den i trapphuset, så barnvagnen får med andra ord bli en del av inredningen! Känns inte som ett drömscenario men vad gör man? Har ju inget val, får göra det bästa av situationen!

Ja detta måste vi prioritera!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0