Värsta natten

Inatt har det utan tvekan vart den värsta natten sen Ingrid föddes. Det känns inte som att hon sovit nånting. Fattar inte vad hon håller på med. Hon är hur orolig som helst i kroppen, ligger inte still en enda sekund, blir galen om vi försöker stoppa i nappen och det enda som hjälper är bröstet. Man blir helt tokig på natten när man inte får sova och jag är inte direkt stolt över de ord som kommer ur min mun. Jag hoppas verkligen detta är en fas som snart är över... Längtar så efter att få sova åtminstone 5 timmar i rad. Usch vad trötta och sega vi är idag och tråkigt väder är det också, en riktig söndagsångestdag. BLÄ.

om hon ändå kunde vara så här go jämt...

Kommentarer
Postat av: Emma

Åå lider med er! Vi hade ett par superjobbiga nätter där Lionel vaknade stup i ett. jag sov inte mer än typ 2 h åt gången, trodde jag skulle bli knäpp ett tag. Sen ställde vi ut spjälsängen från sovrummet till "skrubben" som vi gjort till ett litet barnrum och då sov han plötsligt mkt bättre. tror vi väckte varandra på natten! kan ju vara en slump också, man vet ju aldrig. det enda som får honom att somna om är bröstet.. iallafall när klockan är typ 02 eller senast 04. sen blir det svårare att somna om. vi kliver oftast upp vid 06, då ligger han och skriksjunger brevid mig, liksom ingen idé att ligga kvar. brukar försöka vagga spjälsängen innan jag plockar upp honom men det funkar oftast inte på natten. sluta amma på natten kan jag ju bara drömma om just nu...!

2012-04-22 @ 19:33:42
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/
Postat av: Emma

Hoppas ni haft en bra natt, det har inte vi! :/ Lionel vaknade 02 först och sen varje timme fram till 06. vi bor också i en 2a, önskar vi hade minst en 3a; så himla trångt med alla prylar! eller hus vore det allra bästa..

2012-04-23 @ 08:22:25
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0