fullspäckade dagar

De senaste dagarna har varit fullspäckade. Mycket måsten men också mycket roligt. Besök av fina vänner, öppna förskolan, kära systers examen m.m Jag har dock varit helt slut på kvällarna och knappt lyckats släpa mig från soffan till sängen, därav inget bloggande. Dagarna blir ännu mer intressanta med en ganska så krävande dotter som verkar ha kommit i separationsfasen samtidigt som den första tanden ploppat upp. Japp, idag kände jag nått vasst när hon bet mig! Men käre gode jesus vad svettigt det är numera när vi ska iväg och har en tid att passa. PUH! Som tur är sover lilla ängeln bra på nätterna och somnar som en stock kl 19. Och idag fick vi sovmorgon till 07:40! Det har dock fortsatt vara lite si sådär med sömnen på dagarna. Att sova i vagnen är fortfarande mer undantag än regel numera och att sova i bärselen mer regel än undantag. Men det får gå ett tag helt enkelt, jag inbillar mig nämligen att detta är högst tillfälligt ;) Men HÖR och HÄPNA. Idag sov älsklingen 3 timmar (!!!) i sträck i spjälsängen mitt på dagen. När hände det senast?? Kan ju dock tillägga att vi var på babysim på förmiddagen och även vi föräldrar blev helt slut av det och hade förmodligen kunnat sova minst lika länge mitt på dagen, men ändock mycket skönt för Ingrid att hon fick den sömnen!

Kommande vecka bjuder på, om möjligt, en ännu mer fullspäckad vecka med mammas 50-års dag på onsdag, 3 kusiners student på fredag och syster och mammas genemsamma stora brakfest på lördag. Det blir helt enkelt till att ladda med en stor dos tålamod och svala kläder (jag tänker på svettningarna.... hehe).

Jag kan ju också tillägga så där i förbifarten att Ingrid numera endast ammar nattetid och tidig morgon! Ett stort framsteg! All sorts puré funkar strålande men gröten är fortfarande inte det bästa Ingrid vet, men även med det går det bättre och bättre så snart är hon en fullfjädrad ickeammare! :)

Det var allt för idag. Hoppas på mer imorgon! Pappan i hemmet verkar ha fått en släng av magsjuka eller matförgiftning så det blir nog en lugn dag imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0