flaskbekymmer

Vi har ett litet problem med Ingrid och det är att hon fullkomligen vägrar att ta flaska. Jag tror vi har testat allt nu. Olika flaskor, olika ersättningar, med bröstmjölk, större hål i nappen, per ger det när jag inte är i närheten, ge det när hon är trött, ge det när hon är pigg, hungrig, mätt med mera. Det går inte!!! Hon bara spottar ut, grimagerar och blir arg. Detta är otroligt irriterande i synnerhet då hon faktiskt tagit flaska bra förut. Nu önskar jag inget mer än att få sova en hel natt, den lilla damen har nämligen bestämt sig för att äta oftare på natten, och det funkar ju inte om ingen annan förutom jag kan mata henne. Och nu är hon ju strax 5 månader vilket innebär att det bara är en månad till hon blir 6 månader och välling kan introduceras, och förmodligen behöver hon något mer mättande på kvällen för att hålla sig natten igenom. Ja vad ska man göra?? Förslag någon?

Idag har vi varit på tågresa nummer 2 i Ingrids blott 5 månaders liv, vi tog oss en tur till Uddevalla för mysigt besök hos Ingrids kompis Molly och hennes mamma! Det är verkligen kul att se två bebisar som är lika gamla upptäcka varandra, skratta åt varandra och peta på varandra. SÅ SÖTT! Även Ingrids mamma tyckte dagen var givande och otroligt bra på alla sätt och vis!! Det är så bra att träffa en person som är på exakt samma plats i livet!!

min lilla sötis i de fina mameluckerna jag shoppade till henne häromdagen :)

Kommentarer
Postat av: Mathilda

men åh så söta dom är på :)

2012-03-21 @ 00:16:33
Postat av: Tracy

Har du provat Tommee Tippe flaskor? Det är dom enda som funkar på min tjej, och på många andra flaskvägrande barn.

Du har en underbar blogg också!

2012-03-21 @ 10:05:06
URL: http://trz.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag hade exakt samma problem med Lisa och vi började välling vid 6 månader och vi tragglade och var envisa, likadant med gröten. Till slut tog hon hela flaskan och hela portionen gröt. Men absolut inte hela till en början. Vi bestämde oss för att ändå köra på varje kväll för att visa henne att såhär är det, nu är det välling och flaska som gäller. Till slut tog hon den :)

2012-03-21 @ 22:00:41
URL: http://mclachlan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0