kvällsrutiner

Sen några veckor tillbaka har vi äntligen fått till lite kvällsrutiner för Ingrid. Då jag verkligen inte är en rutinmänniska trodde jag aldrig att det skulle gå men det gjorde det. Förmodligen ser väl våra rutiner ut som alla andras men det funkar ju =) Nån gång mellan 19 och 19:30 tvättar vi henne, byter blöja och tar på pyjamas. Därefter ammar jag henne i lugn och ro. Under tiden fixar per i ordning i sovrummet, släcker ner och bäddar till hennes säng. Snuttefilten läggs på plats. Jag går in med henne till sovrummet när hon ätit klart, håller henne i famnen så hon slappnar av och sjunger vaggvisan. Därefter lägger jag henne i sin säng, lutar mig över henne så hon får pilla lite på mitt ansikte och sen går jag därifrån. Det brukar inte dröja länge innan hon somnar. Vaggvisan jag sjunger varje kväll är den fån barnen i bullerbyn, tycke den är så himla fin.


Nu lilla humla (Ingrid)
nu ska du sova.
Alla små ungar
i sina sängar
och deras mammor
och deras pappor
alla ska sova,
för nu är det natt.
sova ska också
vareviga katt.

Kossor och kalvar
i sina hagar
alla små föl och
alla små grisar
alla kaniner
och alla små lamm,
nu ska de sova
för nu är det natt.
sova ska också
vareviga katt.

Skogar och hagar
åkrar och ängar
blommor och fåglar
och alla små kryp
allting som lever
på hela jorden, 
allting ska sova
för nu är det natt.
sova ska också
vareviga katt.



bebis i pyjamas är det bästa som finns :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0