rutiner - check

Ingrid har de två senaste nätterna, för första gången på flera månader, inte ätit en endaste gång!! Jag gav mig sjutton på att hon skulle kunna somna om utan bröst och det funkar, jag måste bara ta upp henne i knät och gosa lite så somnar hon om! Första natten krävdes det två sådana omgångar och inatt endast en gång. Jag hoppas innerligt att detta håller i sig. Så om jag lägger mig i tid på kvällarna kanske jag kan vara utsövd när Ingrid vaknar pigg som en lärka 5:30-6:00 tiden :) Okristligt tidiga morgnar. Fy för dem!!

Annars tycker jag att rutiner kring sömn och mat bara blir bättre och bättre.
Dagarna ser i stort ut så här (för den intresserade, haha):
05:30-06:00 vaknar, ammas, vi går upp och "busar" en stund
ca 07:00 vi går och lägger oss igen, sover kanske 1.5h
ca 09:00 ammas
ca 10:30-11:00 sover i ca 1 h, i regel mellan 11-12
ca 13:00 lunch, ca en halv burk puré plus lite dessert, beroende på hur mycket hon äter får hon ev en slurk bröst
ca 14:30-15:00 sover i ca 1-1,5 h (är vi hemma sover jag tillsammans med henne)
16:00 gröt (brukar inte få i sig så mycket så ammar nästan alltid)
19:00 Ingrid är sååå trött vid 19 tiden, brukar numera sluka en flaska välling och somna inom 15-20 min.
mellan 20-22 sover hon ofta lite oroligt, rör på sig mycket i sömnen, vaknar till ibland och behöver få nappen men sen brukar hon slockna hårt och de senaste nätterna har hon vaknat runt 3-tiden på natten, men då kunnat somna om direkt!

för tillfället dregglar Ingrid enorma mängder, nu kanske bissingarna kommer snart??

Kommentarer
Postat av: Jenny L

fiina tösen!!

hihi "en slurk bröst" hihi

2012-05-14 @ 22:21:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0