today

Igårkväll vid 23 tiden vaknade vi av att vi hörde nått konstigt ljud från Ingrids rum. Per gick in och ropade snabbt in mig, hon hade kräkts ner hela sängen! Inte magsjuka nu igen! var min första tanke. Men natten gick utan fler kräkningar och idag har hon varit som vanligt. Så vår, ganska troliga, gissning är att det var orsakat av hennes förstoppning. Stackars liten. Är så jäkla trött på denna bajs-problematik. Det är så synd om henne, hon gråter och skakar varje gång hon bajsar. Väldigt ofta måste jag hjälpa henne att få ut det. Och detta trots att hon dagligen får movicol. Men har pratat med min vän Malin idag som är barnsjuksköterska på barnmed-mott. om detta och vi ska nu ge henne dubbelt så stor dos movicol mot vad vi tidigare gjort. Hoppas det ska hjälpa.
 
Annars idag har vi njutit av det fina vädret på balkongen, åh vad jag älskar vår balkong. Sol hela dagen och med en fantastiskt härlig utsikt! Ingrid tycker det är spänannde med alla båtar och fåglar utanför :)
Vi har även haft besök av min vän Maria och hennes två söta döttrar Ally och Lisa. Det lektes inomhus och även utomhus :) Vi gick ner till vattnet och matade (de äckliga) fiskmåsarna. Väldigt roligt tyckte barnen :) Även kul att kasta sten i vattnet. Det krävs inte mycket för att roa dem :)
Ikväll har vi haft ytterligare ett besök, av Malin (som jag nämnde ovan) och John. Kvällsfika och en massa tjöt. 
Ett bra avslut på en mysig dag!!
 
 
smiter ut på balkongen så fort dörren står öppen :O)
 
pärlhyacinter = vår
 
flickorna (i ränder ;) ) röjer runt på Ingrids rum
 
Maria med Ally och Lisa
 
Det finns lite isblock kvar som skulle i vattnet
 

 
 
söta Lisa
 
 
 

Kommentarer
Postat av: My

Stackars liten. Alma får också movicol och det funkar jättebra. Tycker ni ska be om en annan medicin om den inte funkar!

2013-03-26 @ 21:09:05
URL: http://blogg.alltforforaldrar.se/mmys
Postat av: Mathilda

:( Jag får också ont i hjärtat.. stackars lilla gumman! Och att dessutom kräkas av förstoppningen, usch och fy!!

2013-03-26 @ 21:53:05
Postat av: Anonym

Så mysigt idag !! Å vi hoppas hoppas att Ingrids mage kommer tillrätta snart!!

2013-03-26 @ 22:45:55
URL: http://mclachlan.blogg.se
Postat av: Jenny

Stackar lilla Ingrid. Bra idé att öka på movicolen, helt klart. Hoppas det blir bättre. Fantastiska bilder du tar!
I morgon ska jag pussa på den lilla dockan.
Puss puss

2013-03-27 @ 08:07:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0