Åkpåse or not

Det här med att inhandla och fixa inför bebis var mkt svårare än jag trodde. Det är svårt att veta vad som är nödvändigt att köpa och vad man kan avstå. Många ggr kan man säkert lista ut vad som inte är nödvändigt men trots det kan det ju vara praktiskt att ha det. Ett exempel på det är åkpåse. Frågar man runt får man olika svar. Bebis kommer på hösten och då kan det vara både smidigt och praktiskt att ha en åkpåse i liggdelen, man slipper overall vid kortare promenader och man kan vara ganska säker på att bebis inte fryser. Dock skulle det fungera att bädda varmt utan åkpåse men med overall, täcke och filt. Ett som är säkert är att vi inte tänker lägga ner allt för mycket pengar på något som inte är nödvändigt men som eventuellt är lite praktiskt. Och åkpåsar är ju inte superbilliga. Dessutom tycker jag faktiskt att det utbud som finns i baby-butikerna är ganska tråkiga (och dyra). Men så hittade jag denna från laredoute. Inte allt för skrikig i färgen men ändå en färg att kombinera ihop med den svarta vagnen. Men inte vet jag om den är tillräckligt praktisk för att vara värd att köpa? Men söt är den iallafall! Och hyffsat pris. Men helst av allt vill jag bädda med täcke, fina sängkläder. Ser ombonat och mysigt ut.

Kommentarer
Postat av: Kakan

Om du frågar mig som är åkpåsemänniska så säger jag, köp en! Det är värt det :) Du kan använda den även i sittdelen oftast när barnet är nåt år gammal, alltså nästa vinter, så slipper ungen frysa om fötterna ;)

Köp!

Kram

2011-08-15 @ 19:55:16
URL: http://kakan.se
Postat av: emelie

tack för dina erfarenheter :) jag har faktiskt en på G nu, känns som ett bra beslut ändå!

2011-08-15 @ 22:14:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0