Boken om mig

Med på min inköpslista står en bok om bebisen som jag kan fylla i. Visst hade jag helst av allt velat göra en egen bok från scratch, jag har en massa scrapbooking material liggandes och den tanken är väl jättefin. Men eftersom jag känner mig själv rätt kommer jag inte avsluta det projektet, kommer förmodligen börja men tröttna längs vägen. Därför hade det varit kul med en rolig och gärna lite annorlunda bok att fylla i. Sen kommer jag givetvis även fortsätta blogga och även det blir ju ett minne!
Igår var jag på designtorget och bläddrade i denna
Bästa boken om mig
rolig och annorlunda. Bland annat skulle man fylla i hur många kg mamma gick upp under graviditeten och även pappas viktuppgång, vilket är hysteriskt roligt om man hängt med min sambo i sommar (årets skämt har varit hans sympatigraviditet, med några kg viktuppgång och svullna fötter, haha). Här kan man bläddra i boken.
Hittade även denna
Äntligen jag! : mina första år
en liten men rolig bok. Boken är som ett roligt frågeformulär, t.ex: Så tyckte jag om att åka vagn -Aldrig mer, -Kräver minst en muta, -Gick som på räls

Nån av dessa böcker skulle vara roligt att ha, gärna från början så man börjar i tid och inte stress-tänker-skriver ihop något som jag tror men inte är säker på hände.
Och jag vet nog många som nu tänker "vänta du bara, tiden räcker inte ens till att över huvudtaget tänka på en sån bok i början". Tja, vi får väl se. Jag är medveten om att många inte slutför sådana här böcker, men man kan ju åtminstone ha viljan! =)

Kommentarer
Postat av: Maria

Säger folk så? Jag har då inte haft några problem att fylla i Lisas och Allys böcker. Ally har tom två stycken :) Så mycket ska man inte fylla i och det är över en lång tid. Tycker absolut du ska köpa en!!

2011-08-19 @ 14:43:54
URL: http://mclachlan.blogg.se/
Postat av: Sophia

Åh jag är så himla dålig på att kommentera, men det är för att jag läser alla bloggar via iPhonen och det är jobbigt att skriva på den hehe.



I alla fall, vilka fina saker du har gjort till lillan! Det har gjort att jag blivit peppad på att börja göra saker till Ines igen, nu finns det ju lite tid när hon sover!



Har inte köpt en sån där bok än.. Kanske skulle göra det, man glömmer som sagt fort. Har också tittat på den översta på Designtorget men jag tyckte den var så himla dyr!

2011-08-19 @ 15:54:14
URL: http://blog.isthisdesire.com
Postat av: Emelie

Maria: ja många ggr har jag hört det :)

Sophia: ja va kul, visa på din blogg vad du gjort! Jag blev förvånad när jag kollade på adlibris, där kostade boken typ hälften mot designtorget. Helt galet!!

2011-08-20 @ 00:18:44
Postat av: Att vara någons fru

Äsch, jag förstår mig inte på den där "vänta du bara"-mentaliteten. Så trist. Jag tror att mycket handlar om inställning och det är bara onödigt att tala om för blivande mammor att "passa du på att njuuuuta nu för sen går det minsann åt helvete" s

Äsch, du fattar. Skaffa en bok om du vill ha en, säger jag!



2011-08-22 @ 08:08:55
URL: http://www.attvaranagonsfru.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0