förkylning

Stackars lilla Ingrid har åkt på sin första förkylning. Tät i näsan och slemmig. Usch. Natten var jobbig för henne, hon somnade och vaknade precis hela tiden liksom hennes mamma... Hon fick panik av allt slem i halsen och hostade, klöktes och kräktes. Jag kunde förståss inte sova nånting, låg bara och lyssnade så hon andades. Till råga på det är jag också förkyld med halsont och det blir ju inte direkt bättre av några sömnlösa nätter sista dagarna. De föregående sömnlösa nätterna har dock inte berott på Ingrid utan mig själv och mitt grubblande...

sötisen i mössa jag virkat ;)

Varit hos psykologen idag igen och som vanligt efteråt känner jag mig helt uttömd. Och inte blir det bättre av tröttheten och förkylningen. Blir därför en mkt lugn kväll idag med hämtmat, ingen här hemma orkar laga mat. Men pizza kan ju vara nog så gott ;)

Förresten, idag fyller Ingrid 8 veckor. 8 veckor!!! Tiden har verkligen gått fort, det har varit 8 väldigt konstiga veckor..... snacka om att livet blir annorlunda när man får barn!!


Kommentarer
Postat av: Emma

Ja visst är livet annorlunda numera!



Jag är också förkyld, hoppas inte jag smittar Lionel. Det värsta är när jag hostar på nätterna; livrädd att jag ska väcka honom!!



Jag har pratat en del med sköterskan på BVC, men inte med nån psykolog. det känns helt ok nu, men skulle nog ha behövt göra det precis efter förlossningen. var verkligen i ett känslomässigt kaos. nu är jag mest ledsen över att jag inte tagit tillvara på den första tiden med Lionel..

2011-12-17 @ 19:33:45
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0