Barnvakt

Det var visst bra att klaga på Ingrids gnäll igår, för igår fungerade det alldeles utmärkt med sömnen. Hon somnade 22:00 och vaknade 06:50 för mat. Helt ok =) Självklart med några nappisättningar däremellan men ändå. Det är väldigt tydligt att Ingrid blir övertrött om hon är vaken bara en enda minut över 2 timmar, då blir det så svårt att få henne att somna. Men lägger vi henne efter att hon varit vaken i 1.5 h så kan hon till och med somna av sig själv i vaggan. Måste helt enkelt köra stenhårt på rutiner.

Ikväll ska Ingrid ha barnvakt för första gången! Jag fick konsertbiljetter till Anna Ternheim av Per i julklapp så vi ska gå och se hennes spelning på Lorensbergsteatern. Innan dess ska vi ut och äta. Mina föräldrar ska då passa Ingrid och hon kommer bli tvungen att äta ur flaska...hur ska det gå?? :) Ska iallafall bli skönt med en kväll själva, känner att jag behöver det. De senaste dagarna har varit lite jobbiga, det släpper ju aldrig den där förbannade obehagliga känslan jag har i kroppen hela tiden. Den där känslan som hindrar mig från att njuta av livet, som hindrar mig från att känna lycka och glädje.... såååå trött på det!!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hoppas det gick bra ikväll! Det tror jag säkert, jag har lämnat Valter ett par gånger nu och umgåtts med kompisar. Så skönt att få komma iväg själv lite och andas, för man blir verkligen känslomässigt utpumpad av att ha en liten bebis. Jag hade en massa ångest över att Valter skulle få ersättning i början (helammar annars), men det har funkat jättebra och det är skönt nu att min sambo kan ta ett matpass då och då (speciellt nu när han har en äta-hela-tiden-period..). Jag kan inte sätta mig in i din situation med hur du har mått, men den där olustiga känslan känner jag definitivt igen mig i. Det börjar släppa nu, men enda sedan Valter föddes har jag haft en stor klump i magen, kvävningskänslor. Mest för att jag var så jäkla otrolig hela tiden, jag kunde liksom inte tillåta mig själv att njuta och vara lycklig. Och jag är arg på mig själv för att jag inte stannade upp och bara njöt av att vara med min bebis den första tiden. Men det är inte så himla lätt att bli mamma, och man får försöka att inte lägga så mycket skuld på sig själv.. Styrkekramar!

2012-01-21 @ 03:32:40
URL: http://fotamindag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0