föräldrargrupp

Idag började vår föräldrargrupp. Jag gick utan Per, han jobbar ju. Hade verkligen sett fram emot det, lära känna andra mammor som praktiskt taget bor grannar med oss, men det var sådär. Temat var första tiden hemma. Jag satt mest och hade ångest över att jag skulle få frågan hur jag upplevt första tiden hemma. Vad skulle jag säga liksom. Att få höra de andra prata om hur fantastiskt och häftigt allt varit trots vakna nätter och kolikbarn var bara jobbigt att höra. Inget stämde med min erfarenhet. Men de andra föräldrarna var väldigt pratglada och hade mycket att säga så jag sa ingenting. Vilken kul person de måste tycka att jag är.... Men de verkade onekligen trevliga och framöver ska jag nog kunna bidra mer.

Ikväll har vi badat lillskruttan. Hon älskar det. Tyvärr går det ungefär 5 sekunder efter att hon är torr och påklädd tills hon spyr ner hela sig. Jisses, den tjejen kan spy alltså. La en rejäl kaskadspya under föräldrargruppsträffen, på halva mig och en stor del av golvet. Härligt.



Kommentarer
Postat av: Emma

Vi hade föräldragrupp i går (ny grupp eftersom jag bytt vårdcentral) men jag vågade inte gå iväg. är så himla nojig över att min lilla skrutt ska bli helt galen och skrika sig blå när man väl är där.. allt blir verkligen ett projekt när man har en krävande bebis! tror dock att det skulle göra mig gott att få träffa andra föräldrar, blir helt isolerad av att bara vara hemma! :/ skönt att det verkade vara trevliga föräldrar i er grupp!

2012-01-10 @ 22:17:50
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/
Postat av: Emma

Vi hade föräldragrupp i går (ny grupp eftersom jag bytt vårdcentral) men jag vågade inte gå iväg. är så himla nojig över att min lilla skrutt ska bli helt galen och skrika sig blå när man väl är där.. allt blir verkligen ett projekt när man har en krävande bebis! tror dock att det skulle göra mig gott att få träffa andra föräldrar, blir helt isolerad av att bara vara hemma! :/ skönt att det verkade vara trevliga föräldrar i er grupp!

2012-01-10 @ 22:19:03
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0