fredag

Idag har Ingrid haft feber så vi har mest varit hemma och tagit det lugnt. Hon har sovit massor så då passade jag också på att sova. I eftermiddags tog vi oss en promenad i alla fall. Gick till storken (en barntillbehörsaffär typ) och jag fick köpa mig en skötväska! =) Jag har inte haft en "vanlig" skötväska förut, har inte ansett mig behöva en och tyckt det varit ganska onödigt att lägga pengar på det. Och i början när Ingrid var en plutt så behövdes det inte heller, hade ju inte så mycket med när man var ute. Men nu, när det ska tas med mat och mellis i alla dess former, tallrik och skedar, leksaker som ska underhålla, rån och majskrokar, vattenflaska m.m så behövs det gott om utrymme. Den väska vi haft är stor och rymlig MEN har ett fack där allt hamnat, vilket drivit Per till vansinne de gånger han ska leta upp nått. Så det var faktiskt, hör och häpna, hans idé att vi skulle skaffa oss en bra väska med många fack. En snygg, svart, enkel men ändå praktisk väska från oioi blev det. 
 
Dagens bild får bli två bilder från igår, när vi gjorde i ordning lite makaroner och köttbullar mixat med mjölk (vi åt denna smarriga delikatess till lunch, hehe) till Ingrid som hon fick äta själv när vi åt. Hon tittade på oss helt storögt och förvånat "får jag verkligen äta själv, med händerna?? och ni säger inget??" först var hon lite försiktig men när hon insåg att hon verkligen fick lov att kladda så mkt hon ville gick hon bärsäkrargång med skålen och det var mat överallt. Hon var helt överlycklig och älskade det. Hihi. 
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Nu är det verkligen mycket som ska rymmas! Bara leksaker tar ju upp halva skötväskan! :)

2012-07-14 @ 08:52:53
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se
Postat av: Emma

Hopplöst är ordet! :/ hiss skulle underlätta 1000 gånger bara det. I västerås är det inte lika dyrt men tillräckligt...

2012-07-14 @ 13:18:38
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0