Plötsligt händer det

Vi ska flytta!! Till en större lägenhet :D Det känns alldels underbart men det har inte varit ett självklart beslut. Jag älskar verkligen vårt kära Kungsladugård och har inte alls känt för att lämna detta område, men då kungsladugård är det populäraste område i hela Göteborg så är det i stort sett omöjligt att få en trea här om man inte köat i bostadskö i typ 8 år. Därför vidgade vi våra vyer och har nu, via lägenhetsbyte, fått en trea i sannegårdshamnen. Området är underbart och lägenheten och superfin. Vi kommer ha en balkong med sol hela dagen och med utsikt över älven och hela stan. Men det bästa är såklart att Ingrid kommer få ett eget rum. Som jag längtar efter att få inreda :) 
Men det är inte utan att jag fällt en tår eller två över att lämna vår lägenhet, lägenheten där alla Ingrids milstolpar skett det första året. Det finns så mycket minnen i denna lägenhet, både bra och dåliga och jag har så svårt att bryta upp ifrån dem. Jag kommer sakna den charmiga äldre stilen i vårt område, alla mysiga caféer, affärer och lekparker jag och Ingrid besökt. Jag kommer sakna mycket, men vi får skapa nya minnen i nya lägenheten.
 
 
detta kommer vara vårt nya neighbourhood :)
 

Hela detta område expanderas hela tiden, det har pågått i flera år och det finns fortfarande massor av projekt kvar. Det kommer hela tiden nya caféer, affärer och mysiga restauranger. Nya toppmoderna lägenheter byggs fortfarande så jag har en känsla av att områdets populäritet bara kommer att öka de närmsta åren. 
Många av fördelarna med lägenheten är att den har diskmaskin, tvättmaskin och torktumlare. Det är dessutom en öppen planlösning med gott om yta för Ingrid att röra sig på. Egentligen gillar jag mest den äldre stilen, så som vi har det nu med charmiga landshövdingshus, knarriga golv och vackra fönster. Men det går inte komma ifrån att den moderna stilen är praktisk när det kommer till småbarn. 
Jag tror ändå att detta kommer bli jättebra. 1 februari flyttar vi =)

Kommentarer
Postat av: Mathilda

... Och flytta ifrån din kära syster! :( kommer bli huuur bra som helst!!!! Jag längtar efter att få spendera soliga dagar på er soliga balle! ;) hihi

2012-11-26 @ 15:14:57
Postat av: Emma

Grattis! Vi flyttar 31 jan ;)

2012-11-26 @ 15:50:47
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0