magsjuka

Här har det ekat tomt i några dagar. Vi har nämligen befunnit oss i vinterkräksjukans plågsamma våld. Magsjuka är nog det vidrigaste som finns. Jag fick ta del av mitt i söndags, som tur var var det väldigt snabbt övergående. Dessvärre var det Ingrids tur i måndags kväll. Hon kräktes oavbrutet den natten känns det som. Jag har aldrig varit med om något värre. Jag mådde så fruktansvärt dåligt för hennes skull, det gjorde ont i varenda liten del av mig att se henne lida så. Kräkningarna upphörde tidig morgon igår och vi lyckades få i henne rätt bra med vätska under dagen. Men hon vägrade dricka något på kvällen utan ville bara sova vid 18:30. Hon somnade som en stock och sov konstant hela natten. När Per skulle gå till jobbet kände jag på hennes blöja som var helt torr så jag väckte henne och försökte ge vätskeersättning, lättare sagt än gjort. Hon somnade bara om hela tiden. Ingrid sov hela förmiddagen idag. Jag försökte väcka men hon somnade om. Hon var så slö, hängig och helt olik sig själv. Och inget kiss. Vid lunch ringde jag 1177 som sa att vi skulle åka till akuten omedelbart så Per åkte hem från jobbet (säkert med väldigt olaglig hastighet...) Så vi fick spendera några timmar på akuten kämpandes med vätskeersättning och till slut kom det yttepyttelite kiss men det bevisade iallafall att systemet fungerade så hon slapp dropp. Vi åkte därför hem och fortsatte med dryck-isglass-nyponsoppa-försöken, det har väl gått si sådär... det är verkligen inte det lättaste att få i henne. Hon vill inte ha. Vi får tvinga och det blir många tårar. Stackars lilla pluttan. Hon har fortsatt vara jättetrött ikväll och sovit massor, men kissade en ganska tung blöja tidigare ikväll iallafall. Hon somnade utan problem för natten vid 19 tiden och sen dess har vi väckt henne några gånger för lite påfyllning och hon har somnat om direkt. Vi får väl fortsätta med detta hela natten. Jag vill INTE att hon ska vara lika dålig imorgon igen. Uscha vilka dagar. Det är det värsta som finns, att se Ingrid lida. Jag kan ta vinterkräksjukan flera gånger om så länge hon slipper.

Kommentarer
Postat av: Yohannas.se

Åhhh fyyyyy, Krya på er!!!

2013-01-10 @ 12:24:34
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0