Nu är julen över och jag väntar...

Status just nu. Jag inväntar mensen vilken dag som helst. Borde vara idag eller imorgon. Skillnaden mot förra försöken är att denna gång har jag inte fått några bruna flytningar 3-4 dagar innan. Jag har hysteriskt sprungit på toa hela julen, för att titta efter hur läget är. Inga bruna flytningar. Mina bröst ömmar, det går upp och ner. Vissa stunder ömmar de knappt något alls och ibland riktigt mycket. Jag har även hysteriskt i smyg klämt på brösten hela helgen av rädsla att de ska sluta ömma. Men än har ömheten inte försvunnit. Tidigare gånger har brösten slutat göra ont 1 eller 2 dagar innan mens. Men jag har inte vansinnigt ont i bröstvårtorna som jag vet är ett vanligt tecken, inte heller har jag fått större och buckligare vårtgård.
I övrigt har jag varit förkyld i helgen och hostat en massa, vilket jag förmodligen inte kan tolka på annat sätt än en vanlig förkylning. Däremot tycker jag mig vara extra känslig, har nämligen börjat lipa bara jag tänkt på vissa saker som vanligtvis inte skulle driva mig till tårar. Huruvida detta är en similering eller inte kan jag inte avgöra.
Har inte vågat testa ännu, pallar inte med besvikelsen. Jag vill skjuta på besvikelsen så långt det går. Väntar hellre in mensen, eller inte mensen så klart.
Men mensen kommer säkert. Jag tror nämligen inte att jag skulle vara utrustad med någon tur över huvud taget. Får helt enkelt se.
Nu är det dags för jobb efter tre dagars julledigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0