Bebiskläder

Gjorde en liten inventering imorse bland de kläder vi köpt till bebis. Jag har köpt lite då och då sen ultra ljudet i maj och mycket har faktiskt varit på rea vilket är perfekt =) Men nu kände jag att jag ville ha koll på hur mycket mer som egentligen behövs, hade nämligen på känn att det blivit mkt av det ena men lite av det andra... :)

Storlek 50
Body 6 st
Byxor 1 par
Pyjamas 1 st

Storlek 56
Body 7 st
Byxor 3 par
Pyjamas 1 st
Sparkdräkt 1 st
Heldress 3 st
Klänning 1 st
Kofta/Tröja 1 st

Sorlek 62
Heldress 1 st

Storlek 68
Kofta 1 st

Förrutom detta har vi även köpt 5 par strumpor storlek 1-3 mån. Behövs mindre storlek?? och en dregglis.

Efter denna inventering kunde jag konstatera att det vi främst behöver är några fler par byxor, ytterligare nån pyjamas, fler kläder i storlek 62 (dock inte panik), strumpbyxor, strumpor, overall, mössor, ev. vantar och tossor beroende på hur overallen är.

Kan ju även tillägga att vi har mängder av gamla kläder som jag och mina syskon hade när vi var små, bland annat en massa hemstickade koftor och sparkdräkter. Vi kommer med glädje att använda detta men samtidigt kan man ju kanske inte lita på kvaliten.

Blev en tur in till stan idag efter denna rensning. Där hittade jag

1 par byxor storlek 56
1 st body storlek 62
1 varmare mössa
1 par strumpbyxor
1 st pyjamas storlek 56

Nu har vi ett hyffsat bra utbud i garderoben, men det fattas fortfarande lite. Men... det är ju några veckor kvar och något tidsfördriv måste jag ju ha :)

Kommentarer
Postat av: Mormor

Tycker det verkar som att ni har mer än vad som behövs till en början nu! Dessutom kanske det köps lite engelska småkläder framöver. Hon kommer säkert inte klaga över klädutbudet!

2011-08-10 @ 21:00:11
Postat av: emelie

jag medger att antal bodys är en del, men det är ju inte det enda som går åt :) Och som jag sa tidigare så har vi ju ingen egen tvättmaskin och vill helst slippa tvätta var och varannan dag =) Men mormor får gärna komma upp och tvätta om hon vill!!?! ;)

2011-08-10 @ 21:20:28
Postat av: Maria

Åh så kul att inventera bebiskläder! Det är så mysigt att "boa" in sig. Många bodys i stl 50- men är det omlottknäpp går de att ha lite längre, "vanliga" bodys är lite bök att krångla över huvudet när de blir lite små. Bra med många ändå- bättre det än för lite. Mina bebisar har ryggbajsat mycket och krävt många byten om dagen emellanåt, både body och byxa :) Pyjamasar tycker ja du ska köpa några till, det blir mycket bajs och kräk på matten och vissa nätter kan man få byta både två och tre gånger :) Jag hade nog 6-7 i stl 50 och 56 och de är välanvända allihop! Sen får du kanske lite när lillstumpan kommer ;) Kram!!

2011-08-11 @ 09:38:11
URL: http://mclachlan.blogg.se/
Postat av: Emelie

Maria: Ja det blev nog kanske för många i storlek 50, men jag har iallafall inte lagt ut för mkt pengar på dem då alla var på rea, förutom en från gekås och de vet vi ju är hyffsade i pris oxå :)

Ska skaffa fler pyjamas helt klart.

Skitsvårt att veta hur mkt som går åt, men det är allt kul att handla lite, hihi

2011-08-11 @ 13:36:36
Postat av: Maria

Ja men visst är det kul att handla barnkläder!! FOrtfarande är det det roligaste som finns- kommer alltid hem med ngt till barnen när jag skulle titta till mig själv egenltigen ha ha :)

2011-08-11 @ 13:58:15
URL: http://mclachlan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0