Besök hos barnmorskan v.32+6

Imorse var jag hos barnmorskan igen, allt var fina fisken. Skönt!
Mitt Hb hade stigit till 129 och det känns, är mycket piggare nu!
Blodtryck var 118/70
Blodsocker 7.3
SF-måttet var någonstans mellan 30-31 cm

Och det bästa av allt är att lillskruttan börjar fixera sig. Har oroat mig lite över att hon inte ska lägga sig med huvudet neråt, att man ska behöva genomgå vändningsförsök etc. Så detta var skönt att höra! Nog känner jag av att hon trycker neråt alltid :) Haha, Det är en obeskrivligt konstig känsla när det trycker neråt, ilar och sticker och ibland när jag går trycker det på blåsan så jag tror jag ska kissa ner mig där just på fläcken. Men detta är ju signaler på att allt är som det ska så jag gillar det :)
Nästa gång jag ska till barnmorskan är jag i v.35+4, då skall barnmorskan göra ultra ljud för att dubbelkolla lillskruttans läge.

Kommentarer
Postat av: Maria

Ja- det är mysigt att bädda ner i babysäng- det är en speciell känsla :) Det är ett spjälskydd jag köpte på tradera för 120 kr innan Lisa kom :) Högre vid huvudändan och normalbrett resten. Lite annorlunda och sött tycker jag!

2011-08-24 @ 21:39:31
URL: http://mclachlan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0