skitdag

Idag är det en jävla skitdag. Började dagen med ett besök hos min läkare, som förövrigt inte är den läkare jag började gå hos (för hon var fantastisk), och den nya läkaren är (ursäkta ordvalen) helt jävla dum i huvudet. Jag har aldrig känt mig så nertryckt, överkörd och sågad vid fotknölarna som jag gjorde idag. Varför vill jag inte gå in på. Hon drev mig till tårar och jag var så arg så jag skakade och storlipade när jag gick därifrån. Det var härskartekniker på hög nivå. Och jag som sjuksköterska borde ju verkligen förstå vad hon menade. Ja men vad bra, att jag alltid måste vara sjuksköterska. Att jag aldrig bara kan vara patient, vara jag. Jättebra. Nä till henne vill jag aldrig gå igen, dessvärre bokade hon in mig på en ny tid.... Får kanske ringa och be att få återgå till den andra läkaren...

Annars är det fortfarande förkylning som hägrar här hemma. Ingrid är inte helt bra än. Fortfarande snorig, grinig och trött. Hon verkar behöva mkt mer sömn än förut och sover hon inte mkt blir hon övertrött och ledsen. Svårt att vara henne helt till lags när man inte mår helt hundra själv. Men idag är iallafall Per hemma, jag är sjukskriven 50% fortfarande och Per är därför hemma två dagar i veckan vilket är guld värt.

Åh vad det ska bli skönt med jul. Per ska vara ledig från den 23:e till efter nyår. Vi ska vara hemma hos våra föräldrar och ta det lugnt. Ska bli skönt att få avlastning när det gäller Ingrid. Skönt att bara vara. Skönt att slippa sitta här hemma i lägenheten och uggla.

Och vad önskar jag mig i julklapp? Att nästa år ska bli det bästa året i mitt liv. Snälla tomten!

sötisen imorse när vi åt frukost.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Faen va skit!! Snacka illa att du ska må sämre pga ett as till läkare!! Hoppas verkligen att julen blir kanon!! Jag önskar av tomten att han uppfyller din önskan!! KRAM!!

2011-12-20 @ 18:29:35
Postat av: Emma

Han brås på sin far, lång och smal! :)



Jättetråkigt att läsa att du blev bemött så av läkaren, fy!!!

2011-12-20 @ 21:40:05
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/
Postat av: Blue Velvet - Vegas mamma

Sv; Tack =) Ingrid är också en fin och väldigt söt tjej tycker vi.

2011-12-20 @ 23:15:29
URL: http://bluevelvet.nu
Postat av: ENDENISE

sv: Ja den är helt underbar :D

2011-12-21 @ 11:02:44
URL: http://endenise.se
Postat av: Faster

..när jag läser om hur du känner dig o hur du blir behandlad gråter jag :( Sverige är ett uselt land när det gäller att ta hand om folk som inte mår bra psykiskt! Efter flera år i terapi är jag äntligen klar det har varit en jobbig men intressant resa. Det jag bla lärt mig är att de läkare/terapeuter som inte gjort sin egen "resa" inte heller klarar hjälpa någon annan! Något annat jag lärt mig är att tankarna gör en galen och för att bli av med tankarna måste man prata med någon som man litar på (skriva är också jättebra). Så den läkaren du träffade sist ska du inte lägga mer tid på för det här handlar om dig och att du ska må bra. Du klarar det här men var inte ledsen om det tar ett tag :) Man behöver inte vara stark hela tiden ibland måste man bryta ihop det är helt okej och inte farligt! Massor av kramar

2011-12-21 @ 12:18:07
Postat av: Kusin

Jag kan ta lilla Ingrid på julafton, hihi :)

2011-12-23 @ 02:38:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0