Inlägget som försvann

Skrev ett inlägg igår om hur ultraljudet gick i tisdags men det försvann visst.

Jag var som sagt otroligt nervös inför detta ultraljud, mådde fysiskt illa i hela kroppen. Jag bara skakade när jag la mig ner på britsen och blundade så hårt. Vågade inte titta på skärmen. Det första barnmorskan säger är "här har vi moderkakan och här är magsäcken". Ok, min magsäck tänkte jag. Sen gick hon på i helt normal ton "och har har vi magsäcken från en annan vinkel". Då gick det upp ett ljus för mig "menar du bebisens magsäck?" "Javisst" sa hon helt lugnt. Ingen dramatik där inte. Vilken lättnad!! Tårarna rullade ner för kinderna på mig. Lyckligare har jag nog aldirg varit! Men dagarna av nervositet fick mig verkligen att inse att man ska vara sååå J*KLA lycklig om man får friska barn! Tänker nu extra mycket på alla starka, fantastiska föräldrar som lever med ett inte friskt barn. Jag var snubblande nära er situation och fick med ens en liten gnutta förståelse för vad ni går igenom!! Största styrke-kramen till er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0