bf +6


Ingen bebis än och jag är på bristningsgränsen. Seriöst. Jag trodde a.l.d.r.i.g. att det skulle vara så jobbigt att gå över tiden men det är det. För jävla jobbigt. Varje sekund känns som minuter, varje minut som timmar och timmar blir dagar. Långsamt är bara förnamnet. Blir lika förbannad varje morgon när jag vaknar och inser att inget hänt under natten. Jag får dagligen höra klyshor såsom "densom väntar på nått gott....." "njut av er sista tid tillsammans...." "passa på och sov....."  "ja ja, hon kommer ju inte stanna där innte för evigt..." och jag förstår ju att det ÄR så. Och jag vet att ingen menar något illa alls utan bara försöker peppa, men jag kan inte ta till mig dessa klyshor nu. Jag skiter i om jag får sova, jag är gärna vaken hela tiden bara jag får min bebis.

Och min jävla kropp lurar mig hela tiden. Jag har haft förvärkar till och från nu i flera dagar, men de avtar ju hela tiden. I söndags började slemproppen släppa och igår kom det en propp av grande storlek (äcklig...) och idag har det fortsatt komma lite. Men det behöver ju inte betyda nått tydligen...... Får bara falska förhoppningar hela tiden.

Oj oj vad jag låter bitter och otacksam. Det är bara det att jag har haft det så enkelt egentligen fram till för några dagar sen. NU börjar det bli tungt som fan i kroppen och jag måste upp på natten och kissa, vilket jag inte behövt innan, jag har halsbränna från helvetet och får panikattacker för att jag inte kan andas. Inget som jag lidit av innan, men jag kanske förstorar allt nu just pga att jag bara vill ha ut min bebis NU!
SÅ - nu har jag fått skriva av mig min frustration lite.

Var hos BM igår (besöket jag hoppades slippa....) och det var bra allt. Magen fortsätter att växa, shit ju mer tiden går desto större blir ju bebisen jag ska trycka ut, det skrämmer mig. (KOM NU DÅ). Lillan har iallafall fixerat sig nu, alltid nått..... Nästa besök inbokat på måndag. Behöver jag säga att JAG TÄNKER INTE GÅ PÅ DET??!!! hehe.


Kommentarer
Postat av: Maria

ally och lisa va ute två dagar efter slemproppen gått- lisa tidigare än ally...Så lillfian- gör som dom stora tjejjorna ;)

2011-10-18 @ 19:02:23
URL: http://mclachlan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0