Måndag v 39+4


Då var det måndag igen. Två dagar kvar tills due day. Och nu vill jag att bebisen stannar i magen i några dagar!! Anledning? Per fick hög feber igårkväll och mår fortsatt kass idag!! Hur typiskt är det inte? Jag är livrädd för att bli sjuk själv och jag är skitskraj över att det ska sätta igång mitt i Pers feberyra. Därför tänker jag inte lyfta ett finger idag. Ingen fönsterputsning, inget bullbak, ingen dammsugning. Och Per får kurera sig så gott han kan och hålla sig undan mig.

Har iallafall varit hos barnmorskan idag och allt var bra.
Jag hade ett SF mått på 36 cm, blodtrycket var 130/80 och hjärtljud ca 140. Hon kände såklart på huvudet också men kände sig osäker på huvudets läge då det tydligen inte ligger så långt ner, hon blev även ännu mer osäker när jag sa att jag ibland känner att bebisen trycker någon kroppsdel högt upp som känns smal nästan spetsig. Så nu har jag gjort ytterligare ett ultraljud! Men huvudet låg neråt dock inte jättelångt ner, alltså fortfarande ruckbart. Men enligt henne är det inte säkert att huvudet kommer att fixera sig helt och det ska inte påverka nått så det var ju bra. Tydligen ligger bebisen ganska rakt i magen så det jag känner trycker uppåt ibland är ett "paket" av fötter och ben, för så låg hon tydligen nu. Lilla skruttan, va trångt det måste vara nu. Och hon låg och sög på tummen som vanligt ;) Det är så fantastiskt häftigt att se henne där inne men såklart längtar vi efter att få se henne på riktigt!!!


Kommentarer
Postat av: Sophia

Åh vad jobbigt!

Då håller jag tummarna för att lilltjejen stannar inne några dagar till.

Kram.

2011-10-10 @ 12:19:48
URL: http://blog.isthisdesire.com
Postat av: marlene

Iof är jag bara 37+0 men min har inte heller fixerat sig, verkar som att de kan vara så ibland =)

2011-10-11 @ 14:53:29
URL: http://marleneperssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0