Tisdag v.35+5


 

Godmorgon! Här sitter jag och äter min supersmarriga frukost i lugn och ro. Mitt hembakade bröd med smör och ost, så sjukt gott! Ute blåser det storm, ett riktigt busväder och jag planerar att bara vara inne idag. Har legat och dragit mig i två timmar i sängen innan jag gick upp, så skönt. Har sovit mycket bättre inatt än föregående natt så jag känner mig utvilad. Jag ska dock bara ta det lugnt idag, gårdagens flängande medförde rejäla förvärkar igårkväll och de slipper jag gärna (sålänge de inte gör någon nytta). Dagens mission är iallafall föräldrarutbildning i eftermiddag, det sista tillfället.


Igårkväll tittade vi på vår profylaxDVD, övade andning, avslappning och massagemetoder. Det känns tryggt att ha Per med mig vid förlossningen, han tog det verkligen på allvar igår, jag blev nästan full i skratt i början, men skärpte till mig och istället tog känslorna över och jag började böla (som vanligt nuförtiden). Det blev så känslosamt att tänka på att jag och Per ska genomgå detta fantastiska tillsammans och att den kommande smärtan leder till det mest fantastiska jag kan föreställa mig. Jag känner inte igen mig själv alltså, har inte varit såhär blödig tidigare i graviditeten, det har kommit sista veckorna. Hormonerna måste flöda förtillfället.



Kommentarer
Postat av: Emelie

Vad kul med en Emelie till, som också ska ha bebis snart :) Tack för kommentaren på min blogg! Nu ska jag snoka lite på din. Har redan hunnit se ditt fina skötbord.. :) Ha det bra och lycka till med allt (din blogg läggs till bland favoriterna). Kram Emelie

2011-09-14 @ 00:51:12
URL: http://fotamindag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0