Måndag v 37+4


Hej hopp!

Ingen bebis i sikte, dock en bloggpaus på några dagar pga brist på inspiration! Men nu är det ju måndag igen och en liten uppdatering om hur läget är sitter väl på sin plats.

Helgen har varit så skön. Vi hade inga planer alls, tog det bara som det kom och vi har verkligen njutit av att bara vara ensamma. Ätit god mat, tittat på film, lite småfix här hemma och en massa vila och mys. Men hur mysigt det än är att bara vara vi två så längtar vi båda snart ihjäl oss efter bebis. Det känns helt sjukt och overkligt att hon är hos oss inom några få veckor.

I övrigt har min rygg varslat om uppsägning. Nu vill inte ryggen vara med mer. Jag klarar knappt stå upp i 5 min utan att det känns som att ryggen ska gå av, främst korsryggen. På kvällarna när jag ska sova är det ett h*lvete att hitta en position som avlastar ryggen samtidigt som jag inte får akut andnöd pga ihoptryckta organ. Att sova är lika med ångest för mig just nu. Jag försöker tänka positivt med det är inte så lätt i de stunderna.

Var iallafall hos barnmorskan idag och allt såg bra ut.
SF mått: 35 cm, mitt på kurvan som tidigare.
Blodsocker: 5.9
Blodtryck: 130/65
Hb: 129
Bebis är nu fixerad!!
Jag börjar dock bli svullen, fingrar och underben/fötter, så jag ska dit om en vecka igen för extra blodtryckskontroll. Känns bra att de har koll på en och inte nonchalerar.
Vi skrev även ett förlossningsbrev gemensamt med barnmorskan, där fick jag möjlighet att förklara min rädsla för EDA och att spricka och jag hoppas att jag ska slippa båda. Men å andra sidan är det allra viktigaste, såklart, att allt är bra med lilltjejen!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0