6 månaders kontroll

Idag var vi på BVC på läkarundersökning, Ingrid gick igenom. Även läkaren uppmärksammade hur aktiv Ingrid är och hur tidig hon är motoriskt. Ja vi har knappt en lugn stund numera... ;)
Ingrid vägde idag 7350 gram, hon hade alltså bara gått upp 240 gram på en månad vilket är lite lite tycker jag, nu ligger hon på kurvan under den normala, i början låg hon alltid på en över... Men läkaren och sköterskan var inte oroliga men de tycker nog att jag inte bör helamma så länge till. Synd tycker jag, hade nog tänkt göra det ett par månader till men tydligen räcker inte det jag har längre. Så nu får vi köra stenhårt på att lära henne tycka om gröt, välling och puréer. Ingrid är fortfarande lång, 67.5 cm och på kurvan ovan den normala, så hon får allt tjocka på sig lite så hon blir lite mer proportionerlig.

Har förresten glömt skriva att Ingrid de tre senaste kvällarna efter mycket kämpande, gråt och protester druckit ur flaska!! Jag har fått trixa och kämpa som sjutton men till slut har hon gått med på det. De två första gångerna fick jag amma henne och liksom lura in flaskan under tiden, efter några försök gick det. Då drack hon bröstmjölk ur flaskan, men igår hällde jag i lite nan tillsammans med bröstmjölk och Ingrid tog det, hör och häpna, knappt utan protester! Så det verkar i alla fall gå åt rätt håll. Tänkte försöka blanda ut bröstmjölken med lite välling ikväll så får vi hålla tummarna för att hon tycker om det :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0